Deel dit artikel
-

Klöpping tart Telefoongids

De Telefoongids wil stappen ondernemen tegen de website Sterftelefoongidssterf.nl van Alexander Klöpping, die de verspreiding van de papieren telefoongids wil tegengaan.

De Telefoongids vindt dat het domein van voormalig Emerce-columnist Alexander Klöpping merkbreuk pleegt en reputatieschade veroorzaakt. ‘De domeinnaam doet ernstig afbreuk aan de reputatie van het merk zonder dat daarvoor een noodzaak bestaat. Dat laatste zit met name op de toevoeging van het woord ‘sterf’ voor en na de verwijzing naar De Telefoongids.’

Uitgeverij DTG heeft verder moeten vaststellen ‘dat uw verwijzing naar deze domeinnaam veelvuldig wordt geretweet.’

Sterftelefoongidssterf.nl verwijst alleen door naar de afmeldpagina voor de papieren telefoongids.

Klöpping antwoordde gisteren dat ‘u anno 2012 nog steeds een papieren gids thuisbezorgt. Het zorgt voor stapels ongebruikte gidsen in trappenhuizen en een straataanzicht met een paar kilo papier voor iedere voordeur. Ik hoop dat u daarmee stopt.’

Deel dit bericht

22 Reacties

Opt in

Bij deze verzoeken we voor opt in regeling.
Iedereeen is defacto afgemeld: Dus oplage = 0
Algehele afmelding voor alle Nederlanders, ondernemers en ondernemingen.

Tenzij we aangeven dat we wel een papieren versie wensen te ontvangen.

van Deurzen

Ik wordt helemaal blij van Alexander met deze actie 🙂 Oplage = 0 want de gids is flauwekul!

Hans

Bedankt uitgeverij DTG dat u de publiciteit zoekt. Ik heb me zojuist afgemeld voor de papieren versie van de telefoongids.

Erwin

Om maar aan te geven hoe ver ze achter lopen, ze hebben zelfs nog niet van het Streisand effect gehoord. En dat dateert toch ook al weer uit 2003.

Hoezo onsportief en humorloos…

wil

ik ben het zeer mee eens dat die klote telefoon gids is weg moet.
we leven in het jaar 2012 waar je alles op kan zoeken op het internet, waarom dan nog dat boek, gaat bij mij van de brievenbus zo de doos in met oud papier.
denk is aan al die bomen die daar voor hebben moeten sterven .

Jan

…ach ja, nu je het zegt, Wil:
ik kan het natuurlijk ook opzoeken op het internet!
Nou, geen gids voor mij meer hoor.

Marinus van den Elshout

Ja die monitor ophoger hoef ik ook niet meer.

Maarrrrr DTG heeft wel al een mooie Iphone App. Jammer alleen dat ook daar vooral advertenties in staan en geen particulieren. Zoekfunctie werkt in veel gevallen ook niet (redelijk essentieel onderdeel).

Maargoed, misschien als ze straks geen gidsen meer te versturen hebben dat ze wat tijd over hebben om aan de App te werken?

Serge de Klerk

Mooie actie. Belachelijk dat ze die gidsen nog steeds ongevraagd versturen. Overigens heb ik al een tijdje geen gids ontvangen, gekukkig 🙂

Valentijn

Alexander Klöpping verschijnt een paar keer met zijn hoofdje bij “de wereld draait door” en vervolgens denkt hij dat hij de heilige graal van online Nederland is geworden. Nou een graaltje is hij zeker…….

Barbara

Alexander heeft gelijk, die gidsen zijn echt (al jaren) papierverspilling. Echter wij (regio Amsterdam) kregen vorige week een kaartje in de bus dat we konden terugsturen om een telefoongids aan te vragen, dus ze zijn wel op de goede weg. Alhoewel ik op dat kaartje ook niet zit te wachten…maar waarom ze dit nog niet landelijk doen is me een raadsel.

iwan van Geelen

In Amsterdam begonnen. Volgens mij lag er een kaartje in de bus of ik de gids wel/niet wil krijgen op dezelfde dag dat de gids er was…

Arne

Prachtig. Wat het helemaal afmaakt is dat de advocaat van Detelefoongids ook nog meneer Trojan heet. Vind ik leuk.

Ronald van der Aart

Ik voel een kort geding aankomen. Met een hele hoge amusementswaarde …

koningwoning

Ik heb een hekel aan dhr Klopping…. maar ik vind dat hij in dezen helemaal gelijk heeft.
We hebben GVD een NEE-NEE sticker niet voor niets.
Ik vraag hier niet om… dus hoor ik hem niet te krijgen.
Echt belachelijk dat dat in NL nog kan!

Hans

Domme mensen praten over dingen waar ze niks vanaf weten.
Check hoeveel bomen er werkelijk dood gaan door de telefoongids voordat je oordeelt: http://over.detelefoongids.nl/corporate/show/id=63693.html.

Citaat: “Het papier van onze gidsen bestaat voor 50% uit gerecyclede papiervezels. De andere 50% wordt geproduceerd uit het restafval van bomen die voor de meubel- en houtindustrie worden gebruikt. Voor de productie van onze gidsen worden dus niet speciaal bomen gekapt.”

Pinokio

Tuurlijk @Hans, en pinokkio kreeg een heeele lang neus als ie stond te liegen……

En zo hebben we allemaal een reden om ergens niet mee te stoppen! Erg slim!

Pieter

Beste Hans,
En dit gerecyclde materiaal zomaar weggooien is geen verspilling? Feit is dat de gidsen direct de prullenbak in verdwijnen, direct of indirect kost dat bomen. Dat gerecyclede materiaal hadden we ook kunnen gebruiken voor wel nuttige toepassingen.

De enige reden dat deze gids nog bestaat is dat bedrijven wel betalen voor een advertentie in een oplage van miljoenen, maar dat de inkomsten stukken lager zijn als het om een aantal duizend oplages gaat. De wettelijk verplichting is onzin, in delen van het land gebeurt het al Opt-in. En dat die verplichting op papier na gekomen moet worden is al helemaal uit het rijk der fabeltjes. De telefoonnummers kunnen net zo goed digitaal verspreidt worden.

Kortom, telefoongids, zet jezelf niet voor gek. De merkwaarde van de telefoongids gaat door deze publiciteit naar beneden. Wacht dus niet totdat de kamer de wetgeving heeft aangepast, maar trek zelf je conclusies…

Mattie

Hebben we ook nagedacht over alle reclame folders die wij elke week krijgen?

Uiteindelijk is dat dikker dan deze gids? hoor ik daar iemand over? nee!

Denk eens aan de oudere generatie die uberhaupt geen internet heeft of niet weet hoe het werkt!

Martijn

@Mattie,

Daar heb je een sticker voor die het probleem oplost.
Helaas werkt die sticker niet voor de Telefoongids.

Mattie

@ Martijn

Dat klopt maar die sicker is plastic en lijm dus ook slecht voor het milieu!

Het gaat erom dat we overal over zaneken en gewooon zelf ook aan meedoen!

Martijn

@ Mattie

Ik snap je punt niet. Met een sticker voorkom je verspreiding van nutteloze folders. De schade van 1 zo’n sticker is toch vele malen lager en daarmee toch een goede oplossing?

Een zelfde optie willen mensen ook voor de Telefoongids (gezien de enorme reuring over dit onderwerp). Dit spaart wederom heel veel energie en papier (gelet op de enorme stapels niet gebruikte TG’en die je op straat en in trappenhuizen ziet).

Wat is daar precies zaneken en zeuren aan? Op zich is dat toch gewoon een calculatie die feitelijk klopt? Of zie ik iets over het hoofd?

Mack Veenenbos

DTG zal nog jaren blijven beweren dat er nog grote vraag is naar de gids, dat communiceren ze immers ook naar hun klanten en daar halen ze nog omzet uit ook,..onbegrijpelijk dat er nog ondernemers zijn die zoveel geld in een papieren gids investeren terwijl je met een goede adwords campagne of social media campagne MEETBARE resultaten kunt behalen.
een linkje met de url van je bedrijf is naar mijn op de site van DTG is naar mijn menig nog wel de enige doeltreffende investering omdat deze positief werkt voor de Google positionering, maar is wel erg duur.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond