Deel dit artikel
-

KPN komt met eigen tv-programma’s

KPN gaat na de zomer eigen tv-programma’s uitzenden die met exclusief worden geproduceerd met partners als Mojo, Eredivisie en Endemol Shine.

Het wordt een combinatie van live uitzendingen en, daarmee, on demand televisie die beschikbaar komt voor alle KPN-klanten. Zonder extra kosten. Uiteindelijk moeten de samenwerkingen een eigen contentbibliotheek opleveren van honderden uren video, zei commercieel directeur Frank van der Post daarnet bij de presentatie van KPN’s contentstrategie voor video.

“Zou het niet mooi zijn om achter de schermen bij Dick Advocaat mee te kijken, hoe hij zijn club groot maakte?” Van der Posts videostrategie richt zich op drie terreinen. Sport is er daar een van, maar ook series en muziek. Met de Eredivisie wil KPN beelden van achter de schermen brengen, bijvoorbeeld ook het herstel van een geblessseerde voetballer. Met muziek richt het telecombedrijf zich met partners als Mojo en Amsterdam Dance Event op jongeren.

Met Leon de Winter produceert KPN een exclusieve tv-serie onder de naam Brussel. De Winter, ook aanwezig bij de presentatie in Den Haag, vertelt dat de tiendelige serie gaat over de werelden van Europa’s politieke hoofdstad, van lobbyisten tot mensen die op straat leven. “De hoofdpersoon is een Nederlandse vrouwelijke eurocommissis.”

De productie van Brussel is in handen van Endemol Shine. De Winter is met de producent naar KPN gestapt om de serie te realiseren omdat deze de draagkracht en vernieuwingsgeest heeft om zijn verhaal te helpen realiseren. “Ik wil niet in time slots vallen”.

Over het budget van de serie doet Van der Post geen uitspraken. Hoeveel geld apart is gezet voor de gehele contentstrategie voor video houdt hij eveneens voor zich. Wel lijkt het telecombedrijf zoveel mogelijk te sturen op praktische samenwerking en minder op financiering van producties.

KPN voert gesprekken met meerdere contentproviders en verwacht binnenkort meer samenwerkingsverbanden bekend te maken.

Deel dit bericht

2 Reacties

Wildrat

Na tv7 tv10 denkt kpn een soort video land provider te worden, samenwerking met Sony zou gelijk content en via playstatioapp extra kijkers

Nils

“…een eigen contentbibliotheek opleveren van honderden uren video” tjonge, dat binge-watch ik in een paar weekenden weg bij Netflix.

Ik hoop dat KPN dit nu een keer lukt, na vele pogingen. De klantengroep hebben ze, de infrastructuur ook. Nu nog de ballen om dit goed aan te pakken en het meer dan 6 maanden de tijd te geven…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond