Deel dit artikel
-

Markt blijft uitdagend voor KPN

KPN kampt nog steeds met woelige marktomstandigheden. De omzet daalde ten opzichte van vorig jaar met 4,9 procent, minder dramatisch dan in het vorige kwartaal. De groei van aantal klanten weegt nog niet op tegen lagere prijsniveaus in de mobiele markten en de aanhoudende krimp in de zakelijke markt, aldus het telecombedrijf.

KPN realiseerde, in lijn met de verwachtingen van analisten, 1,9 miljard euro omzet tegen 2 miljard vorig jaar (pdf). De EBITDA kwam met 633 miljoen euro fors lager uit. De nettowinst werd in het derde kwartaal een verlies van 76 miljoen. Dat komt door de herwaardering van de Reggefiber portefeuille. In de consumentenmarkt is het aantal klanten binnen alle belangrijke diensten gestegen.

In het derde kwartaal daalde de omzet in het segment Consumenten Mobiel met 5,6 procent. In het kwartaal kwamen wel 84.000 nieuwe mobiele abonnees bij. Ook de klantloyaliteit steeg in het kwartaal, door focus op bestaande klanten, vast-mobiele bundels en een verbetering van de klanttevredenheid. Het aantal consumenten klanten met 4G is opnieuw sterk gegroeid naar 1,1 miljoen.

Het aantal breedbandklanten groeit weer. 48 procent van de breedbandklanten heeft interactieve tv, internet en bellen.

De Belgische mobiele markt toonde in het derde kwartaal de eerste tekenen van stabilisatie, na een periode van aanhoudende prijsdruk. Dochter BASE verwelkomde 18.000 nieuwe abonnees.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond