Deel dit artikel
-

Zakelijke markt KPN blijft lastig, consumentenmarkt groeit

De groeiende omzet van de consumentenmarkt compenseert de aanhoudende krimp van de zakelijke markt bij KPN, zo blijkt uit de cijfers over het derde kwartaal.

KPN heeft in het derde kwartaal ten opzichte van vorig jaar een iets lagere omzet geboekt van 1,7 miljard euro. Het bedrijfsresultaat was met 640 miljoen wel iets hoger dan vorig jaar, maar ‘in lijn met 2014’. Het resultaat na belastingen bedroeg 87 miljoen euro. De resultaten komen aardig overeen met de verwachtingen van analisten die winst op een dalende omzet hadden voorspeld.

Er zijn in het derde kwartaal 80.000 nieuwe mobiele abonnees bijgekomen. Inmiddels heeft bijna 1 miljoen klanten een vast-mobiele bundel.

Het aantal breedbandklanten nam met 33.000 toe en er kwamen 55.000 nieuwe interactieve tv-klanten bij. Ook het aantal ‘triple play’-klanten – klanten die via KPN vast bellen, internet en tv afnemen – steeg met 50.000 in het derde kwartaal. Inmiddels heeft 55 procent van de breedbandklanten een triple play-pakket, vergeleken met 48 procent in het derde kwartaal van 2014.

De terugloop in de vraag naar traditionele diensten en lagere mobiele prijsniveaus worden volgens het telecombedrijf deels teniet gedaan door groei van het aantal multiplay-werkplekken en nieuwe diensten.

Klanten zijn echter nog steeds aan het ‘rationaliseren’ en migreren naar VoIP-diensten. Het aantal zakelijke mobiele abonnees nam met 2.000 toe. Het aantal multiplay werkplekken steeg met 41.000.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond