Deel dit artikel
-

KPN wordt naamsponsor van eDivisie

Met het uitbreiden van zijn sponsorcontract verandert KPN per 30 maart de naam van de eDivisie in KPN eDivisie.

De officiële, aan de Eredivisie gelieerde virtuele voetbalcompetitie draagt de komende 2,5 jaar de naam van KPN. Hiermee richt de telecomaanbieder zich met name op een jongere doelgroep. Uit onderzoeken van Newzoo blijkt regelmatig dat ook oudere publieksgroepen zich met e-sports affiliëren, maar dan niet als actief deelnemer.

Mark Versteegen, directeur sponsoring KPN, zegt in een persbericht: “De afgelopen periode is KPN partner geworden van de eDivisie, onderdeel van de Eredivisie CV en launching partner van E_Oranje, een initiatief van de KNVB. Met deze twee nieuwe sponsorships verbreden we onze bestaande activiteiten in het voetbal én bereiken we een groot deel van de gamende jongeren.”

“Nu de eDivisie officieel KPN eDivisie heet zijn we nog prominenter aanwezig in het snelgroeiende gaming domein. eSports is namelijk één van de snelst groeiende sportcommunities ter wereld. Met ons supersnelle en stabiele glasvezelnetwerk en met ons best geteste mobiele netwerk, zijn we er als ‘netwerk van Nederland’ voor alle gamers.”

In het verre oosten kennen e-sports al jaren grote, betrokken publieksgroepen. Er worden zelfs grote live events gehouden met games op podia en duizenden toeschouwers. In Nederland groeit de publieke interesse nu pas.

Het vorige KPN eDivisie-seizoen, dat tussen november en januari werd gespeeld, werd door meer dan 500.000 unieke kijkers bekeken. Nog nooit keken er zo veel unieke kijkers naar de eDivisie. Daarnaast realiseerde de eDivisie Finale de hoogste gemiddelde kijktijd sinds de oprichting van de competitie van maar liefst twintig minuten.

De eDivisie speelt zich af als EA SPORTS FIFA 21-competitie waarin alle 18 Eredivisieclubs vertegenwoordigd. Ze vaardigen hun beste computerspelers af. Dat zijn betaalde gamers.

Vanaf morgen tot en met 2 juni strijden de 18 Eredivisie-clubs weer om de kampioensschaal en vijftigduizend euro prijzengeld. Elke dinsdag en woensdag worden gedurende zeven weken in totaal 17 speelrondes gespeeld, waarna een ranglijst van 1 tot en met 18 bekend is. De nummer 1 tot en met 4 van die ranglijst kwalificeren zich direct voor de KPN eDivisie Finals, de nummer 5 tot en met 12 strijden in een playoff om de resterende vier finaleplaatsen. Op woensdag 2 juni nemen acht clubs het tegen elkaar op in de KPN eDivisie Finals.

De KPN eDivisie is elke dinsdag en woensdag tussen 17:30 en 20:30 uur live te zien via het YouTube-kanaal van de KPN eDivisie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond