Deel dit artikel
-

KPN start campagne om zakelijk sms’en te promoten

KPN start een campagne om de voordelen van zakelijk gebruik van sms'en onder de aandacht te brengen. Media Republic ontwikkelde de crossmediale campagne. “Het gemak van sms voor zakelijke doeleinden wordt regelmatig onderschat,” aldus Marco Visser, Chief Operating Officer van KPN Mobiel.

“Juist het karakter van sms is voor de drukbezette zakenman of – vrouw ideaal,’ vindt Visser. “We brengen dat aspect (het gemak, red.) in deze campagne daarom graag nog eens onder de aandacht.”

De inzet van KPN op een groeiende sms-markt lijkt een logische keuze. Hoewel enkele jaren geleden werd voorspeld dat Multi Media Messaging (MMS) het als opvolger van SMS helemaal zou gaan maken, kon de bezoeker aan de mobiele vakbeurs 3GSM, die vorige week in Barcelona plaatsvond, concluderen dat voor MMS nog nauwelijks belangstelling bestaat. Ook mobiel internetten wacht nog op een doorbraak, evenals mobiele televisie, dat nog in de allerprilste kinderschoenen staat. Het wereldwijde sms-verkeer groeit ondertussen gestaag door. Per jaar worden er een triljoen sms-berichten verstuurd en volgens marktonderzoeker Ovum zal in 2009 het aantal van twee miljoen worden gepasseerd.

De door Media Republic ontwikkelde campagne heeft als centraal punt het zogenaamde ‘Grote sms-boek’. Dat is een boekje op zakformaat waarin verschillende facetten van sms worden belicht en waarin de zakelijke beller van een butler een uitleg krijgt over de voordelen van sms’en. De butler staat symbool, schrijven KPN en Media Republic in een persbericht, voor de praktische, discrete en directe kenmerken van een sms.

Het crossmediale van de campagne komt tot uiting in de verschillende manieren waarop het ‘grote sms boek’ onder de aandacht van de zakelijke beller wordt gebracht. Dat gebeurt via verkooppunten in de KPN Business Centers, promotieteams bestaande uit sms-butlers, online en offline advertenties en een website.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond