KPN start met virtueel huis over ‘nieuwe wereld’

KPN start vandaag met de website hethuisvanmorgen.nl. Op de site kunnen bezoekers een 'tocht' maken door een virtueel huis van een familie die gebruik maakt van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van telefoneren, internetten en televisiekijken. Met de site wil KPN consumenten op een laagdrempelige manier een overzicht geven van diensten als VOIP, WiFi, Triple play en IPTV.
KPN heeft geïnvesteerd in de website omdat volgens het bedrijf Nederlandse huishoudens nog te onbekend zijn met nieuwe technologische mogelijkheden. De telecomreus baseert zich daarbij onder meer op onderzoek van Blauw Research waaruit blijkt dat het Nederlandse publiek grote behoefte heeft aan uitleg en duidelijkheid over de mogelijkheden van ‘de nieuwe wereld.’
De bezoeker van de hethuisvanmorgen-site ziet een virtueel huis voor zich dat wordt bewoond door een ‘familie doorzon’-gezin, bestaande uit vader(47), moeder (45) en drie kinderen. Via de muis kan op apparaten in de verschillende kamers van het huis worden geklikt, waarna een animatie-achtige uitleg verschijnt over zaken als het on-demand aanvragen van video’s, de elektronische programmagids of draadloos internetten.
Het huisvanmorgen.nl wordt steeds aangevuld met nieuwe diensten. Op die manier is het, aldus KPN, voor het Nederlandse publiek mogelijk zich steeds weer op de hoogte te stellen van nieuwe ontwikkelingen.
Michiel Buitelaar, directeur Consumentenmarkt van KPN: “De wereld waarin telefonie, televisie en internet over één lijn de huiskamer binnenkomen, nadert snel.” Hij geeft aan dat die ‘nieuwe wereld’ grote voordelen voor de gebruiker heeft, zoals onder meer het gemak om al deze diensten via één leverancier af te nemen. Buitelaar: “Wij begrijpen dat het voor de consument lastig is om in het totale aanbod de mogelijkheden te doorgronden en het overzicht te houden. Met deze nieuwe site komen we de consument hierin tegemoet.”
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
pat
@ Michiel Buitelaar Je hebt het in mooie presentaties altijd over de consument die het maar lastig vindt om het totaal overzicht te houden. Ik denk dat je je eerst maar moet richten op je eigen activiteiten:Ik probeer klant te worden bij planet (KPN internet).Nu krijg ik een brief van KPN ondertekent door jou dat dit niet kan. Vervolgens verdwaal ik in verschillende afdelingen van KPN waar niemand van elkaar weet wat zu de status is, ik kan niet opnieuw inschriven want ik heb al een inschrijving (waar niemand binnen kpn de status van weet. Gevolg is dat ik nu al weken zonder internet zit en het laatste advies van KPN: ik denk dat het beste is dat u een andere aanbieder neemt! Advies voor een site: KPNvanmorgen.nl waar kpn-er zich op de hoogte stellen van de nieuwe ontwikkelingen van KPN