Deel dit artikel
-

KPN: tevreden over interesse i-mode

De introductie van i-mode is volgens KPN succesvol verlopen. Het bedrijf zegt inmiddels elfduizend abonnees te hebben voor de dienst waarbij mobiele telefonie gekoppeld is aan internet. Twintig procent daarvan zou afkomstig zijn van concurrerende telecombedrijven.

Dit schrijft de Telegraaf vandaag op basis van uitlatingen van Cees van der Heijkant, directeur KPN Mobile Nederland. "Met het aantal van elfduizend liggen we iets boven schema", aldus Heijkant tijdens een bezoek aan Japan. "De prognose dat we eind dit jaar op 100.000 abonnees zullen zitten, blijft dan ook onverminderd gehandhaafd, te meer daar we nu pas sinds een paar weken de massamarkt zijn gaan bewerken."

Het doel van KPN is om eind volgend jaar 1 miljoen klanten te hebben voor zijn dienst. De dienst zal dan behalve in Duitsland en Nederland ook in België beschikbaar zijn, waar lancering nog op stapel staat. i-Mode ging in Nederland op 18 april van start, kort ervoor werd het gelanceerd in Duitsland via E-Plus (onderdeel van KPN). In Duitsland zijn tot op heden 38 duizend abonnees geworven, daarvan is dertig procent afkomstig van concurrenten van E-Plus, het Duitse bedrijf voor mobiel bellen dat onderdeel is van KPN.

Inmiddels is er ook een portal gelanceerd voor alle niet-officiële i-mode sites. Dit zijn de sites die gemaakt zijn door particulieren of bedrijven die geen partner zijn van KPN. I-mode partners van KPN zijn ondermeer Wehkamp en Albert Heijn. In Japan, de bakermat van i-mode, gaat het meeste verkeer naar deze niet-officiële sites. De portal heet I-go.nl en biedt ook een methode om zelf een i-mode site te bouwen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond