LB Icon: “Overnames in VK, Duitsland en Nederland”

LB Icon, moederbedrijf van het Nederlandse Lost Boys en het Zweedse Icon Medialab, kijkt met name naar overnames in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland. Dat hebben LB Icon-bestuurders Robert Pickering en Theo Cordesius verklaard. LB Icon heeft gisteren een zogenaamde dubbele notering gekregen aan Euronext Amsterdam. Toen de eerste koers werd opgemaakt bleek een aandeel LB Icon 3,85 euro waard te zijn. LB Icon zou daarmee in totaal 82,7 miljoen euro waard zijn.
“We hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we behalve zelfstandig, ook willen groeien door middel van acqusities. In dat licht moet onze gang naar Amsterdam ook worden gezien. Theo Cordesius en ik realiseerden ons ineens vorig jaar dat de markt weer aan het aantrekken was. Dat leek ons een mooi moment om ook na te denken over een dubbele notering. Vergeet niet dat het merendeel van onze klanten en onze investeerders in West-Europa zitten. We zijn in maart met Euronext om de tafel gaan zitten en vrij snel daarna was het eigenlijk beklonken,” zo zei Pickering vlak voor de beursgang van LB Icon in Amsterdam.
Volgens Pickering is het niet de bedoeling dat de naam van LB Icon op korte termijn gewijzigd wordt in bijvoorbeeld Lost Boys Holding. “We willen ook niet de namen Lost Boys en Icon verliezen. Ze hebben allebei hun waarde. Icon Nicholson is bijvoorbeeld een sterk merk in de Verenigde Staten en Lost Boys is dat in Nederland. Van de naam Meta willen we bijvoorbeeld ook niet af in Duitsland,” vervolgt Pickering.
De site www.lbicon.com is overigens al geclaimed door een ander bedrijf. Dat bedrijf houdt zich niet bezig met het bouwen van websites maar met het bouwen van huizen. LB Icon moest daarom genoegen nemen met www.lbicon.nl.
Volgens de bestuurder van LB Icon is weer winstgevend worden het primaire doel van LB Icon de komende maanden. Ook zal het hoofdkantoor van LB Icon binnenkort verhuizen van Stockholm naar Amsterdam. “Maar dat is geen grote operatie. We hebben een heel klein kantoor in Stockholm.”
LB-bestuurder Cordesius vertelt dat LB Icon in september een nieuwe topman voor Lost Boys Nederland hoopt te presenteren. Edwin Tromp, tot voor kort de directeur van Lost Boys Nederland maakte onlangs zijn vertrek naar Endemol bekend. “We zijn op zoek naar een opvolger buiten Lost Boys. We denken die zoektocht eind augustus, begin september af te sluiten en een nieuwe topman voor Nederland te kunnen presenteren.” De honneurs bij Lost Boys worden nu waargenomen door Eveline Aendekerk, directeur operations bij Lost Boys.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Stevan Cepticus
“We hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we behalve zelfstandig, ook willen groeien door middel van acqusities", het is ook al lang geen publiek geheim meer dat LB al tijden geen nieuwe klanten scoort, kortom het lijkt erop dat acqusities de enige manier zijn om nog aan nieuwe klanten te komen >:) Wat me blijft verbazen is dat mensen blijven investeren in dit soort bodemloze putten, bedrijven die al meer als 10 jaar bestaan, maar nooit winst hebben gemaakt, bol staan van mismanagement (de CEO's vliegen er sneller uit als trainers) etc, etc. Ik zou tegen de investeerders zeggen, kijk eens naar het verleden van dit bedrijf, en zie hoe men met acquisities is omgegaan, de bedrijven die men overgenomen heeft zijn er nou niet beter op geworden, en het gevolg was vaak dat het goede personeel snel wegwas. Het zou misschien aardig zijn als Emerce eens een dossiertje zou maken met bedrijven die ooit door LB zijn overgenomen en wat er van terecht gekomen is.
Fox
Ze leren het nooit geloof ik. Het is onbegrijpelijk hoe mensen omhoog kunnen vallen in een onderneming. Lost Boys is het bewijs dat het "Peter Principe" daadwerkelijk bestaat: Leeghoofd aan de top. Bizar hoe ze nu al over overnames praten, terwijl ze er net weer een paar man uitgegooid hebben. Ik wens de overgebleven slachtoffers veel wijsheid en sterkte…