‘LetsStay wil alternatief voor Booking.com worden’

Het nieuwe Nederlandse hotelboekingsplatform LetsStay.net is gisteren officieel gelanceerd tijdens de Web Summit in Lissabon. Het onderscheidend vermogen zit hem erin dat LetsStay geen commissies rekent aan hoteliers, zegt oprichter Maikel Doezé. 

Hoe stellen jullie de content op LetsStay.net samen? Benaderen jullie zelf hotels?

“Wij benaderen hoteliers actief om het platform te voorzien van actuele content. Daarnaast wordt er gewerkt aan het toevoegen van diverse koppelingen met bijvoorbeeld Channel Managers om dit proces te vereenvoudigen. Hiervoor zijn de eerste contracten reeds getekend. Het platform staat, we moeten het nu doorontwikkelen en daar hebben we funding voor nodig. Dat is ook de reden dat wij aanwezig zijn op de Web Summit.”

Hoeveel hotels zijn er op dit moment daadwerkelijk boekbaar?

“Het platform is net gelanceerd en daarom is het aanbod uiteraard nog beperkt. Ons doel is dan ook het aantal inschrijvingen door hotels op zeer korte termijn verder uit te breiden. Hiervoor staan we per direct open.”

Wat is jullie verdienmodel?

“Gedurende de pilot, die een jaar duurt kunnen hoteliers gratis vermeld worden op ons platform én gebruikmaken van de ‘pro’ functionaliteiten. Daarna kunnen ze kiezen voor een gratis vermelding of het betaalde pro model waarbij hoteliers 175 euro per maand betalen voor de bijbehorende uitgebreidere mogelijkheden. Ze staan bijvoorbeeld hoger in de zoekresultaten, krijgen inzicht in bezoekers en concurrentiestatistieken en kunnen korting geven aan geselecteerde doelgroepen. Dat model is natuurlijk verder uitbreidbaar. Echter, voor nu ligt de focus op de initiële marktintroductie met gratis vermelding en de investeringen die hieruit volgen.”

Hoe gaan jullie de consument overtuigen van de toegevoegde waarde van jullie platform?

“De prijzen die je ziet op bijvoorbeeld Booking.com zijn de hoteltarieven vermeerderd met de commissie, want die wordt vaak doorberekend aan de consument. Wij rekenen geen commissie, dus bij ons zijn de prijzen in potentie veel aantrekkelijker. Daar maken wij het verschil.”

Het team van LetsStay tijdens de Web Summit in Lissabon

 

10 Reacties

Niet om het een of ander maar…. “542,599 properties around the globe
We offer a wide range of accommodation in 190+ countries, at 45.000+ destinations.” En staat nauwelijks hotels in. En als je dan op een hotel klikt krijg je een excuus te zien dat er geen foto’s zijn en binnen een fractie van een seconde werd ik geredirect naar https://www.hugedomains.com. of naar bijvoorbeeld http://www.catered-ski-chalets.co.uk/ski-chalets/france/les-arcs/winnie?utm_source=letsstay&utm_medium=list

Dit is amateurisme ten top! Welke investeerder steekt hier in godsnaam zijn geld in?

Deze site is veel te vroeg online. Dit is killing voor het businessmodel. In mijn ogen dan ook een kansloze missie. Of mis ik iets?

Hoe gaat Letsststay voor Traffic zorgen zodat hotels ook boekingen krijgen? Anders is het de zoveelste kopie van Booking die probeert voordeliger te zijn

De keuze van het logo en website getuigt niet van veel eigen creativiteit: http://para.llel.us/themes/goexplore/demo/

Het lijkt me inderdaad wat vroeg qua lancering. Oogt nu meer als een affiliate site, die alleen maar doorverwijst.
Ook het feit dat ze geen commissie/provisie (kies 1 woord zou ik zeggen) vragen, om dat als USP te noemen richting consument begrijp ik niet helemaal. Meestal wordt de commissie van Booking.com door de hotelier uit de marge betaalt, dus geen prijsverschil of een (te) klein prijsverschil.
Overigens begrijp ik ook niet waarom de taal instelling NL is, maar een groot deel van de teksten in het Engels is.

Zou op zich wel goed zijn om een goed alternatief naast Booking.com te hebben.

Met JP eens; eerste dat me opviel toen ik de website zag…

Gewaagd om te ‘roepen’ dat ze het alternatief voor Booking.com willen worden.
Ik zoek op Krabi, Thailand en krijg een lijst met accommodaties zonder afbeelding, ik klik en krijg een half gevulde pagina te zien waarop staat dat ik in 3 seconden word door gestuurd naar de pagina van het hotel. (Waar ik overigens nog een keer mag opgeven wanneer ik kom en weer weg ga).

De kracht van Booking.com zit hem in de UX en de hele flow. Alles valt te regelen binnen de omgeving van Booking.com. Booking.com vangt een groot deel van de customer journey af. Bij LetsStay heb ik het gevoel dat ik terug geslingerd word naar het begin.

“Proudly presented”… Ik zou me dood schamen.

Allereerst bedankt voor uw reacties! Iedere vorm van feedback wordt door ons zeker gewaardeerd.

Zoals ook u wellicht kunt zien zijn wij druk bezig om het platform volwassen te maken. Om iets meer context toe te voegen: De initiële lancering heeft vandaag plaats gevonden gezien het belangrijk is om hoteliers zo spoedig mogelijk kennis te laten maken met ons platform. Dat de huidige content kwaliteit laag is, doet hierbij niet af aan de doelstellingen en de visie. Een marktplaats heeft vraag en aanbod nodig en dat kan enkel wanneer het platform live is.

Uiteraard gaan we hierin nu we met investeerders om tafel zitten z.s.m. het platform uit te breiden en verder te voorzien van meer hoteliers en dus ook meer aanbod. Ik vindt het daarom ook erg prettig om te zien dat het model goed is geland, dat is namelijk exact de bedoeling van deze lancering.

Wat ons volgende doel is? Het koppelen van hoteliers en het optimaliseren van de ervaring voor de eindgebruikers waarbij we elke feedback serieus nemen. We zijn nu opgemerkt, we hebben uw feedback ontvangen en gaan hiermee verder werken aan betere toekomst voor zowel hoteliers als consumenten.

@Maikel Doezé, als je een dergelijk platform professioneel wilt lanceren dan kan ik niet zeggen dat het model goed is geland. Naar mijn mening is het volledig gecrashed naast de landingsbaan 🙂

1) We’re working hard to add a description for this property, have a suggestion? Please let us know
2) Taalkeuze Nederlands » content in het Engels
3) Zoeken op Parijs, resultaat “no results:
4) zoeken op Amsterdam, 1e resultaat Coming Soon! en verder geen foto’s en geen enkel boekbaar hotel.

Veel succes, maar dit is volledig gedoemd om te mislukken. Haal de site offline en plaats deze terug zodra je iets te bieden hebt. Ik zou hier nog geen euro insteken als investeerder

Ik heb sowieso nog geen hotel met een afbeelding op de site gezien.

Ik zou dit niet eens live durven zetten zonder aankondiging, laat staan met zoveel fanfare. Verder gun ik iedere ondernemer/startup een kans, zeker met dit sympathieke model, maar dit slaat inderdaad nergens op.

Succes maar het gaat een lange weg worden….

Wij hebben 12 jaar geleden een soortgelijke website gelanceerd, welke nog steeds actief is. Echter we hebben onze aandacht verlegd naar het helpen van hotels met meer directe business door een heel portfolio van e-commerce producten voor hoteliers te ontwikkelen.

Destijds hadden we te maken met rate parity issues, dat wil zeggen, we konden geen lagere prijzen aanbieden omdat de algemene voorwaarden van partijen van bijvoorbeeld booking.com dat niet toestonden. Er is wel wat verandering gaande op dit gebied, dat zal wellicht kansen bieden in de toekomst. Maar dan nog, waar je tegen aan zult lopen is dat booking.com naast een perfect werkende website en een enorm aanbod, miljarden euro’s per jaar in adverteren steekt om de consument te bereiken en dat valt moeilijk in te halen..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug