Libra Films en KPN bieden online vakantiefilms aan

Het Hilversumse bedrijf Libra Films heeft samen met KPN een database met duizend filmpjes over vakantiebestemmingen gelanceerd, bestemd voor reisbureaus. Ondanks de druk op de reisbranche ziet Libra Films wel mogelijkheden voor het product. De eerste klant laat echter nog op zich wachten.
Libra Films is sind 1992 actief met het produceren van audiovisuele producties voor de zakelijke markt. Het bedrijf legt zich met name toe op de reisbranche, binnen de Benelux zegt het marktleider te zijn voor audiovisuele producties over toeristische bestemmingen. Deze films worden ook op televisie uitgezonden.
Met TravelWebTV, waarvan een voorbeeld online is te vinden, wil Libra Films dergelijke informatie ook voor reisbureaus online beschikbaar maken. Het is hiervoor een samenwerking gestart met KPN Multimedia Services dat zorgt voor distributie van de filmpjes (streaming media), maar ook de sales voor TravelWebTV verzorgt. De online database is begin deze maand gestart met duizend films, en zal regelmatig aangevuld worden, aldus Libra Films. De filmpjes heb een duur van tussen de 30 seconden en 5 minuten, de langere versies zijn voorzien van Nederlandstalig commentaar.
De kosten voor TravelWebTV bedragen eenmalig 1250 euro, meldt KPN, waarna afhankelijk van het aantal filmpjes dat de klant beschikbaar wil maken een abonnementsbedrag wordt berekend. Voor maximaal vijftig filmpjes per maand is dit 250 euro, voor meer dan 500 filmpjes zijn de kosten 1890 euro per maand.
De reiswereld gaat momenteel gebukt onder de economische teruggang. Vorige week ontsloeg TUI, de grootste reisorganisatie in Nederland, nog 250 mensen. Zit men momenteel wel te wachten op de extra's van TravelWebTV? Andr* IJsendoorn van Libra Films: "Via onze contacten met de reiswereld horen we dat er met name sprake is van een verschuiving. Mensen zijn meer ge´nteresseerd in Europese bestemmingen en busreizen. Wat we bieden aan filmfragmenten is breed genoeg om daarbij aan te sluiten." IJsendoorn zegt dat zijn bedrijf na de aanslagen in de Verenigde Staten "al meer stedenclips is gaan maken", vanuit de verwachting dat mensen wel op vakantie blijven gaan, maar dit dichtbij huis zullen doen.
De reiswereld heeft echter nog niet toegehapt. KPN meldt dat het "in onderhandeling is" met enkele klanten, maar "dat er nog geen handtekeningen zijn gezet".
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond