Lockdowns pakken verkeerd uit voor JD.com

De Chinese e-commercegigant JD.com heeft in de eerste drie maanden van het jaar de traagste kwartaalomzetgroei ooit geboekt. Covid-lockdowns in China en een vertraging van de consumentenbestedingen zijn de belangrijkste oorzaak.
De netto-omzet voor het eerste kwartaal bedroeg omgerekend 137,8 miljard dollar, een stijging van 18 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2021.
Het nettoverlies kwam uit op 0,5 miljard, vergeleken met een nettowinst in dezelfde periode vorig jaar.
JD.com sloot wel nieuwe partnerschappen met high-end sieradenmerk Qeelin, het Franse luxemerk Lanvin, het Duitse luxe modeplatform Mytheresa, evenals high-end accessoires en lifestylemerk MCM, het Amerikaanse premium lifestylemerk Tory Burch en het Franse premium kookgereimerk Le Creuset. Zij verkopen hun producten via het JD.com platform.
JD Retail lanceerde in maart twee intercontinentale chartervrachtvluchten van Hong Kong naar Sao Paulo, Brazilië en van Zhengzhou, provincie Henan naar Keulen, Duitsland. Op 31 maart exploiteerde JD Logistics ongeveer 1.400 magazijnen.
JD Gezondheid bouwde samen met het Cangzhou Central Hospital in Hebei een zoveelste ‘internetziekenhuis’.
Op 31 maart 2022 had JD.com ongeveer 390.000 werknemers, exclusief parttime en stagiairs.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond