Deel dit artikel
-

Maaltijdbox valt in de smaak

Maaltijdboxen zijn populair in Nederland. Eén op de tien Nederlanders heeft al weleens een maaltijdbox besteld, zo blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder ruim duizend Nederlanders.

Twee op de tien Nederlanders hebben interesse, maar hebben nog nooit een maaltijdbox besteld. Volgens geïnteresseerden is een maaltijdbox makkelijk, biedt het variatie en geeft het inspiratie voor nieuwe gerechten.

Acht op de tien vinden de kwaliteit van de box erg belangrijk. Voor driekwart is de prijs belangrijk. Zeven op de tien Nederlanders hebben geen interesse in een maaltijdbox. Zij denken dat maaltijdboxen erg duur zijn. Ook vinden ze het een nadeel dat je niet zelf kunt bepalen wat je eet en dat je de producten niet zelf uit kunt zoeken op kwaliteit en versheid.

HelloFresh is de bekendste maaltijdbox. Acht op de tien Nederlanders kennen deze aanbieder. Gebruikers zijn het meest tevreden over de originaliteit en de kwaliteit van de box van HelloFresh. Het minst tevreden zijn ze over de prijs en de keuzevrijheid in verschillende varianten. HelloFresh bezorgt niet overal maaltijdboxen op maandag, de favoriete bezorgdag. Allerhande Box bezorgt wel op maandag en is na HelloFresh het meest bekend.

infographic-maaltijdboxen-multiscope

Deel dit bericht

6 Reacties

Eric

De Hellofresh box wordt bij ons al maanden op maandag bezorgd. Ik denk dat de auteur een andere dag of aanbieder bedoelt.

Jan Libbenga (Emerce)

Hello Fresh bezorgt niet dagelijks in heel Nederland, en in grote delen van Nederland niet op maandag.

Maaltijdbox.net

De bevindingen van dit onderzoek zijn weinig anders dan het onderzoek van ‘motivation’. Duidelijk is wel dat de maaltijdbox als product in de smaak valt. De komende periode zal duidelijk worden wie de echt grote spelers gaan worden in deze markt. Zijn het de onafhankelijke maaltijdbox initiatieven, of worden het de supermarkten die de maaltijdbox als service product gaan aanbieden?

http://www.maaltijdbox-vergelijken.nl

Dit wisten we al, maar meten is weten Dit geeft de bezorgers van deze boxen een goed inzicht in hoe de consument erover denkt en waar nog winst te halen is. Zo als je kan zien is er nog veel winst te halen voor zowel HelloFresh als de andere koplopers en kleinere leveranciers.

Erwin Boogert

Ik houd het in de gaten, Lucas. Wellicht overbodig om te zeggen maar, reageerders, houd het ajb inhoudelijk relevant en constructief.

David

Hellofresh is veruit marktleider, de marketingactiviteiten werken dus goed zou je kunnen zeggen. Zie ze wekelijks ook wel in een stad staan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond