Deel dit artikel
-

‘Klachtenregen over HelloFresh’

Veel consumenten klagen bij de Consumentenbond over de kleine lettertjes op de cadeaukaarten van HelloFresh en over de agressieve verkoopwijze op straat.

De maaltijdboxenleverancier verstrekt cadeaukaarten bij kranten en tijdschriften en bij internetbestellingen van onder meer Zalando. Consumenten die die kaarten gebruiken klagen dat de voorwaarden onduidelijk zijn.

De kaart geeft een korting van 20 of 25 euro op een maaltijdbox, die via de website van HelloFresh is te bestellen. Op de achterkant van de kaart staat echter in zeer kleine lettertjes dat er een minimale afnameplicht is van twee boxen.

De opdringerige verkoop op straat en aan de deur door HelloFresh valt ook niet in goede aarde, meldt de bond. De verkopers hanteren technieken die consumenten onder meer als agressief, te jolig, respectloos en hardnekkig ervaren.

Tot slot staan er op Klachtenkompas.nl, het online klachtenplatform van de Consumentenbond, meldingen over niet goed verwerkte opzeggingen. Consumenten die hebben opgezegd,  blijven de boxen ontvangen, en automatisch betalen, ook als ze al lang een opzegbevestiging hebben gehad.

Hellofresh gaat haar cadeaukaarten aanpassen, zo laat het bedrijf weten.

Deel dit bericht

38 Reacties

Marianne Daalderop

Helaas, helaas!! 2e box niet compleet?
8 ingrediënten niet aanwezig! Knoflook, rode peper, sojasaus, kurkuma, komijn, verse gember, ui en paprika. Wil nu koken, advies helpdesk: dan maar even naar de supermarkt ?, volgende box 6 euro korting? Als ik naar de supermarkt had gewild, had ik de rest daar ook wel gehaald! Nu al klaar ermee; bye Hello Fresh!!!!!

EVDP

Ik hou van koken. Omdat ik van lekker eten hou wil ik het eten zien en het liefst voelen voordat ik het koop. Ik kan me niets voorstellen bij een box met voedsel waarbij dat mogelijk is.

Idfx

Klopt, de hellofresh box is niet wat beloofd wordt. Wat kost nu een knoflook of een goeie ui,…niks! Kippepoten zelfs weg moeten gooien anders was de familie ziek geworden, dan zeg je het abonnement met gegronde reden op, blijf je maar lastig gevallen worden. Nee zeker geen aanrader.

Liesbeth Ouwerkerk

Wij kunnen ons niet herkennen in de bovenstaande reacties.
Zijn zeer tevreden, de producten zijn lang genoeg houdbaar om een paar dagen te bewaren.
Nog nooit gebeurd dat de box onvolledig was.
Het is juist spannend wat ik ga koken en dat maakt het juist leuk.
Natuurlijk is niet alles naar onze smaak maar nog nooit dat we het niet hebben opgegeten.
Dus wel aanrader.

Piet

Hey eh fijn EVDP, maar dan ben jij gewoon niet de doelgroep.

Ik ben iemand die normaliter magnetron maaltijden naar binnen schuift en geef geen fuck om vreten. Dus voor mij is dit een perfecte uitkomst.

Ik ben zeer tevreden en die paar tientjes per week extra boeien me niet.

Caroline

Inmiddels 3 keer een box thuis ontvangen.
Ik ben heel tevreden!
Kook met producten die ik niet eerder heb gebruikt, dus idd heel spannend.
Veel producten biologisch!
Wil ik een week niet Hello Fresh koken, want weinig thuis, dan kan dat makkelijk worden aangegeven.

Gijs

Ook wij hebben Hellofresh en zijn zeer tevreden. We hebben een druk leven, weinig tijd en willen gezond eten. HF scheelt ons tijd doordat we voor een aantal dagen geen boodschappen hoeven te doen, en de ingrediënten zijn gezonder dan wat we zelf zouden aanschaffen. Heel soms zit er een gerecht bij wat we niet zo lekker vinden (soepen!) maar meestal is het lekker of zelfs meer dan.. We doen dit nu al meer dan een jaar en hebben niet meegemaakt dat een bestelling incompleet of niet meer goed was.

Dirkjan - Webwinkel Weblog

Bijzonder om te zien hoe ongerelateerd de reacties zijn. De Consumentenbond heeft klachten over de marketingcampagne van Hellofresh, niet over de box zelf.

Zelf ook Hellofresh geprobeerd en ook wel eens een box cadeau willen geven aan iemand. Ook ik trapte er toen in, want die persoon kreeg ook gelijk een abonnement en mocht dus direct gaan betalen voor een verplichte volgende afname. Toen ik uitlegde dat ik er een cadeau had gedaan en dus zelf wel die 2e box wilde afnemen zodat ik niet iemand een rekening had aangesmeerd als cadeau, kon dat niet eens. Het stond zo in de voorwaarden en daar wilden ze op geen enkele manier van afwijken. Ik vond dat toen raar, totdat ik ontdekte dat het was opgericht door dezelfde mensen die eerder ooit Jamba hadden opgericht. Kennen jullie de Crazy Frog nog?

Overigens had ik wel verwacht dat het was veranderd. Mijn ervaring is alweer van even geleden en van andere mensen die het proberen hoor ik dat ze erg tevreden zijn met Hellofresh!

Pieter

Wij hebben lang plezier gehad van HelloFresh maar recent toch echt opgezegd. De reden was de kwaliteit van de producten en het eten. Veel te vaak goedkope rommel zoals Noedels, eieren, witvis, etc. Voor 6,50 euro per persoon kan ik beter iemand op een brommer laten komen. Is lekkerder en scheelt een boel tijd aan koken en afwas (én ik bepaal zelf wat ik eet).

En het broodje worst was ook een giller!

Mindra

Ik ben heel tevreden, raad het iedereen aan. Krijg al maanden de box netjes zoals verwacht, als er ook maar iets aan mankeert, heb ik direct mail contact met van de medewerkers.

“De kleine letters” waren mij compleet duidelijk!

Waar heb je geen voorwaarden meer aan vast zitten tegenwoordig???

Ik ga voor de dikke duim, omhoog! voor hellofresh!

Velthuis

Ik heb een kadoo-bon waarde € 42.00 op gestuurd en besteld van maar ik hoor niks van Hello Frech.

Piet

@velthuis, weet je zeker dat je het naar het goede bedrijf heb gestuurd?

hahahaha

Piet

Het kost mij namelijk al een paar minuten om die ene zin van jouw te ontcijferen.

Heleen

Zeer tevreden en zeer lekker!

Walter

Ook weinig klachten over HelloFresh. Ja af en toe zit er wel eens iets bij wat niet goed ging. Een paar kapot ei en ook wel eens een stukje vlees gehad wat bedenkelijk was (en dus niet opgegeten). Echter dat waren echt uitzonderingen en na zeker 35 boxen gekookt te hebben kan ik rustig zeggen dat over het algemeen de kwaliteit gewoon goed is. Natuurlijk zit er wel eens iets bij wat niet mijn favoriete eten is maar ik vind het juist wel spannend. Ik kook met ingrediënten die ik normaal nooit had gepakt. Ik hoef niet elke dag te verzinnen wat we gaan eten (je eet toch vaak hetzelfde) en aan het einde is alles keurig op zonder dat je iets over hebt of weggooit. Nee het is zeker niet perfect maar wel erg goed en makkelijk. En die ‘cadeau’bonnen? Sorry hoor maar het staat er echt duidelijk bij vermeld dat je twee boxen krijgt. Een met korting en een voor normale prijs. Ze moeten wel stoppen met spammen en opdringerige verkopers langs sturen. Probleem met dat soort gasten is dat ze vaak ingehuurd worden door bedrijven en zonder uitzondering op provisie basis werken. Bron van ellende.

Anne

Al een lange tijd klant. De kwaliteit van de boxen is altijd prima..en kleine lettertjes zijn er om gelezen te worden. Alle voorwaarden worden duidelijk vermeld. Wat een gezeur als mensen het zelf niet goed dien…

Anne

Al een lange tijd klant. De kwaliteit van de boxen is altijd prima..en kleine lettertjes zijn er om gelezen te worden. Alle voorwaarden worden duidelijk vermeld. Wat een gezeur als mensen het zelf niet goed doen…

Tim

Iets zegt me dat bovenstaande comments komen van consumenten die (helaas nog) geen benchmark hebben. HelloFresh heeft t.o.v. de concurrentie de zaakjes gewoon niet goed op orde. De tijd zal het leren.

Luc

Wordt gek van die deur aan deur verkopers van Hellofresh, ze komen bijna wekelijks aan de deur, laatst stonden ze ook in de hal van de Mediamarkt, heb in het verleden een aantal boxen gekocht maar door deze verkoopmethode haak ik definitief af.

lies

Wat een vreselijk bedrijf, lijken wel stalkers,na herhaalde uitschrijvingen toch nog mail/ post, agressief benaderen op straat.
Diverse keren slechte produkten gehad en idioot duur voor 1 persoon. Kortom WEG ermee.

john

Inderdaad een vreselijk bedrijf.

Toevallig net dat fimpje van Lubbach gezien, die geven een helder beeld van deze ordinaire boevenclub.

De zogenaamde oprichter “Maartje” die voor de lol lekker eten langs brengt en er hopelijk een klein beetje aan verdiend is dus absoluut niet het plaatje dat bij dit bedrijf past.

Kijk op linkedin maar eens naar de mensen die er werken. Ordinaire boeven, als je het mij vraagt.

John

Ter aanvulling.

Kennen we Jamba nog…. Het ljikt erop dat ze de tieners die ze destijds bedrogen, nu opnieuw met succes proberen te bedriegen.

Daar heb ik dan wel weer begrip voor. Waarom zou je die domme meelopers geen poot uitdraaien.

frederiek

blij dat ik er niet ingetuind ben. had vorig jaar zo’n cadeau kaart en heb gelukkig wel de kleine lettertjes gelezen.
nadat ik lubach op zondag had gehoord was ik nog blijer dat ik de nieuwe aanbieding gauw in de grijze bak heb gedaan. weg met die bedrieglijke aanbiedingen.freek

Fleur

Met veel plezier een half jaar gebruik gemaakt van Hello Fresh. Het opzeggen ging zonder problemen, reden was dat de kinderen (3 en 6 jaar) de smaaksensaties niet altijd konden waarderen. Deze feedback neemt Hello Fresh mee voor de toekomst.

Willem

We krijgen een aantal maanden maaltijden van Hellofresh. Verrassende en smaakvolle gerechten, met goede, verse ingrediënten.

twan

Die fleur….. die werkt echt niet onder een andere naam voor Hellofresh.

“De kinderen konden de smaaksensaties niet altijd waarderen.”

Hoe weet jij dat HF die feedback meeneemt?

Volgens mij besta jij gewoon niet en daarom noem ik je een rare nep milf.

emmy schraa

Zeer tevreden over dit bedrijf!! We hebben nu net 19 boxen gehad en bevalt ons goed! Erg afwisselend en lekkere verse producten!

Marc

Net de hello frech box binnen gehad.
prima levering, eens kijken of het wat is van de week.
nooit iemand van hello fresh aan mijn deur gehad.
ik zelf heb een hekel aan boodschappen doen.
eens kijken of het een meer waarde heeft dit soort boxen, omdat het toch wel wat prijzig is.

niek

Wij kunnen ons bovenstaande klachten echt niet voorstellen. De producten die wij al 3 jaar in de tweepersoonsmaaltijdbox thuis krijgen is altijd van hoge kwaliteit. Ook met pauzeren nooit een probleem gehad (je moet natuurlijk wel voor woensdagnacht 24.00 uur pauzeren). Verder eten we anders, gevarieerder en verrassender dan we voorheen deden.
Kortom: Hello-Fresh, we willen niet meer zonder……

Marianne van Beersum-Keulards

Vanmorgen 10.30uur zou ik door u 2 boxen met groente en fruit thuisgebracht krijgen.
Precies om 10.30 komt de Hello-Fresh auto met een hoge snelheid voorbij mijn raam gereden en gaat door.
Twintig minuten later voor de tweede keer met een hoge snelheid.Geen wonder dat hij het hele Dominicanenplein niet ziet laat staan mijn boxen niet afleveren kan!
Ik ben blij dat ik nog niet betaald heb – ik heb geen behoeften meer aan uw service!

Gegroet,
M.P. van Beersum

S Neijhorst

Jammer ik heb een maaltijd besteld gisteren om uit te proberen, maar ik heb niemand gezien en ook niets ontvangen.
Niemand heeft mij ook gebeld om te vertellen dat het niet kon of dat ze het niet konden vinden. Nou laat maar ik zal weer een keertje als ik tijd heb proberen, want misschien waren ze te laat.
Het adres is in Noord, dus misschien te ver om te bezorgen. Ik weet het niet.
Succes in ieder geval met de bezorgingen die jullie hebben.

Fijne avond

Janna

Ik was ook klaar met Hellofresh en heb nu Onzemaaltijdbox.nl. Bevalt erg goed omdat het zo vrij is. Je zit nergens aan vast en bepaald zelf wat je eet, omdat je steeds kunt kiezen wat je nu wel en niet wilt. Ook nog eens veeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper uit Echt wat voor iedereen die graag gevarieerd en gezond eet, maar er niet te veel tijd aan kwijt wil zijn.

Dick Jansen

Voor de tweede keer is er binnen een jaar van mijn bankrekening een bedrag afgeschreven
zonder dat daar ooit een machtiging voor is afgegeven!!
Hoe komen zij aan mijn (bank)gegevens? hoe kunnen zij mijn rekening misbruiken??
Ik kende de naam Hello Fresh niet eens en wist ook niet wat ze deden
Vorige keer werd excuus aangeboden en beloofd dat het niet meer zou voorkomen.
Voor mij is het een onbetrouwbaar bedrijf

HELEEN

HELE GOEDE ERVARINGEN! HEERLIJKE RECEPTEN, VERS EN VOLLEDIG

geheime chauffeur

Hello Fresh zijn gewoon hele grote oplichters, de chauffeurs moeten hun bussen laden en er word gewoon gegooid met de boxen,waarom omdat ze veel te weinig loon krijgen en krijgen geen vergoeding voor de feestdagen.
je krijgt geen respect van de bazen en word als nummer weggezet, de waardering van de klanten zijn nep, deze worden door enkele werknemers geplaatst onder een valse email naam zodat de mensen die deze site bekijkt van kijk er zijn toch veel goede reactie van klanten.
een werknemer die ongeveer 45 boxen rond moet brengen in Belgie krijgt maar 5.65 euro per uur (BRUTO) en zijn zeker 8.50 uur of langer onder weg en rijden zeker in een straal van 500 km per dag.

Dus deze Hello Fresh zijn gewoon hele grote oplichters die hun eigen zaken vullen en heit liefst met personen werken die nog geen 20 jaar oud zijn, zodat zij meer kunnen verdienen en geen respect tonen voor hun personeel.

ONTSLAGEN Chauffeur van Hello Fresh Reusel

Peter

Las net het bericht van deze chauffeur en kan mij hierin vinden, klopt wat hij schrijft en dit is nog niet alles.
werk je 10 uur krijg je maar 9 uur betaald en als je bij het magazijn bent sta je wel 2 uur in de rij om voor je rit,moet 40of meer boxen laden die zeker 3 kilo per box wegen dus reken uit 120 kilo per dag in je handen en 5 euro per uur krijgen betaald , ze beloven gouden bergen en houden je aan het lijntje met meer loon en als je klaagt vlieg je er uit en nemen weer iemand anders aan. nooit vaste chauffeurs in dienst.
pauze mag je niet nemen omdat de boxen op tijd bij de klanten moeten zijn en ben je te vroeg dreigen ze met ontslag.

Dus Ja , Hello Fresh is makkelijk met mensen ontslaan en het aannemen van mensen.

HELLO FRESH STUURD SMS-JE IN NAAM VAN MAARTJE ALS DE CHAUFFEUR TE LAAT KOMT OF ALS EEN BOX NIET WORD GELEVERD. TERWIJL ZIJ DIT NIET DOE, MAAR DE KLANTENSERVICE.

HELLO FRESH IS ECHT EEN NEP BEDRIJF MET VELE OPLICHTERSPRATIJKEN IN DIENST.

ex chauffeur

Ook ik herken mezelf hierin,dagen waar je 11 uur perdag werkt zeer slecht betaald, en daarnaast word er ook nog eens verwacht dat de belkosten voor jezelf zijn, navigatiesysteem van 1960, kortom slavernij.

@Ex chauffeur

Dan moet je daar niet werken!! Niet verplicht je daartoe.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond