Deel dit artikel
-

‘HelloFresh overweegt beursgang’

Maaltijdbezorger HelloFresh, grotendeels gefinancierd door Rocket Internet en Insight Venture, wil later dit jaar naar de beurs. Dat meldt Bloomberg op basis van ingewijden.

De eigenaren van het Duitse bedrijf zijn bezig om adviseurs in te huren. Vermoedelijk gaan Morgan Stanley en Goldman Sachs de beursgang begeleiden.

In februari heeft de startup nog 126 miljoen dollar opgehaald.

De beursgang zou een enorme boost kunnen geven aan de Nederlandse organisatie. HelloFresh Benelux gaat dit jaar de 75.000 actieve abonnees halen, beloofde CEO Maartje Frederiks in een interview met Emerce.

Het HelloFresh-concept, waarbij men via een abonnementsmodel gezonde maaltijdboxen kunt bestellen, heeft zijn oorsprong in Duitsland, Berlijn. Daar zetelt sinds de start in 2011 ook het internationale hoofdkantoor, waar de inmiddels zeven lokale vestigingen aan rapporteren.

De startup levert vandaag de dag wereldwijd maandelijks vier miljoen maaltijdboxen. In 2014 aan 172.000 actieve klanten. Frederiks tegen Emerce. ‘Net als vorig jaar verwachten we dit jaar een verdrievoudiging van het aantal abonnees, een verachtvoudiging van het aantal bezorgde maaltijden en een omzetgroei met factor elf.’

Deel dit bericht

8 Reacties

Joop Aapkanaal

Dat wordt cashen voor Rocket Internet, kunnen ze wel gebruiken.

Wel een mooi concept, past helemaal in de eetgewoontes van de meeste westerse mensen van tegenwoordig.

stefan

Geprobeerd met zijn 5en 2 volw en 3 kids. Vooraf veel van verwacht. Resultaat:
– veel te veel eten qua groente en dus wat je niet kan bewaren gooi je weg. Je kan ook niet minder porties bestellen want dan komt je vis of vlees niet uit. Zou gescheiden moeten kunnen maar dat kan (nog) niet.
– eerste bezorging miste ingredient.
– relatief duur voor gezin.

Maar mee gestopt hierna.

Den Helder

Ik denk dat ze op de lange termijn niet kunnen concurreren met de sterkere namen zoals Thuisbezorgd. Je moet ook lokale partners gebruiken.

Lars

Den Helder ziet het niet helemaal helder… Ik denk dat je het om moet draaien en dat Thuisbezorgd het helaas af gaat leggen tegen dit soort partijen…

Jelle

@ Stefan: Ik ben benieuwd waar je woont want in samenwerking met een aantal Amsterdamse versspecialisten ben ik bezig om een lokaal, vers en flexibel alternatief te ontwikkelen. Interesse om dit eens te proberen?

Mark

@ Jelle
Een keer van gedachten wisselen? Met http://www.gezondenbewusteten.nl hebben we samen met lokale versspecialisten en kok in de regio Eindhoven dit concept ontwikkeld en leveren inmiddels wekelijks een aantal gezinnen.

@Stefan
Als je in de regio Eindhoven woont, we voorzien jou en jouw gezin van een kist met (h)eerlijke ingredienten en recepten!

Remmert

Het is niet verrassend, maar wel bijzonder dat het lijkt alsof veel mensen zo achter HelloFresh aanlopen. Er zijn zo veel alternatieven met exact hetzelfde product, met een zelfde soort business model dat ik me niet voor kan stellen dat HelloFresh hier onderscheidend in kan zijn of blijven (op het marketing budget na dan). Ik ben zelf al even klant van BeeBox, veel keuze in verschillende boxen en naar mijn idee een stuk duurzamer dan HelloFresh. Ziet iemand het significante verschil?

Petra

@Remmert, het verschil zit wel degelijk in de naamsbekendheid en de vele touchpoints waarop potentiële doelgroep bereikt wordt. Voor alle andere alternatieven geldt met name: onbekend maakt onbemind. Dit lijkt mij een casus die laat zien dat gerichte communicatie zeker zinvol kan zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond