Maker mannequins omarmt augmented reality

De maker van exclusieve paspoppen Hans Boodt Mannequins zet augmented reality in voor snellere samenwerking met partijen als Prada en Louis Vuitton.

Het internationaal werkende bedrijf uit Zwijndrecht zorgt daarmee voor een aanzienlijke versnelling van de werkprocessen, zowel intern als naar klanten toe.

De klanten van Hans Boodt Mannequins hebben doorgaans zeer specifieke verlangens wat de modellen, kleuren en standen van de paspoppen aangaat. Tussen opdracht en uiteindelijke oplevering kan een werkmodel meerdere keren heen en weer gaan voor andere details en afwerking, een proces dat al snel weken duurt.

“Voor het maken van de mannequins werken ze al met 3D-printers. De inzet van augmented of mixed reality is vooral bedoeld voor de presentatie bij de eindklant. Die kan op een smartphone, tablet of met een Hololens direct naar het resultaat kijken en eventueel nog feedback geven die snel kan worden doorgevoerd”, legt Ate van der Meer van Snakeware uit. Zijn bedrijf levert de AR-techniek.

“De technieken van Apple en Microsoft nu ook zijn zó goed, dat de modellen natuurgetrouw overkomen. Details zijn tot in perfectie te zien.”

Van der Meer levert een cloudgebaseerd platform met tooling voor het beheren van 3D-data. Daarnaast is er een API voor het koppelen van data van de opdrachtgever. Via een app, met ingebouwde beveiligingsroutines, wordt de data in de vorm van realistische 3D-computergraphics alleen aan bevoegde klanten op locatie getoond.

Foto: Qhairizad Sayshello (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug