Deel dit artikel
-

Mark Zuckerberg: ‘Advertenties Facebook niet sociaal genoeg’.

Advertenties bij Facebook zijn niet sociaal genoeg. Dat vertelde CEO Mark Zuckerberg zojuist in een conference call. ‘De beste advertentie is een aanbeveling van een vriend’.

Minder dan de helft van de advertenties bij Facebook is ‘sociaal’. De prioriteiten bij Facebook liggen dan ook op het stimuleren van sociale advertenties (via gesponsorde berichten die op het prikbord verschijnen) en mobiel, zo vertelde CEO Mark Zuckerberg, hetgeen precies is wat Wall Street wilde horen. “Met mobiel streven we naar een vergaande integratie via apps en deals zoals we die we onlangs met Apple hebben gesloten” (Facebook wordt dit najaar onderdeel van MacOS Mountain Lion en iOS).

Zuckerberg ontkende met zoveel woorden dat Facebook een eigen smartphone ontwikkelt. Volgens geruchten zou Facebook met telefoonfabrikant HTC in zee zijn gegaan. Zuckerberg: “Dat heeft niet zoveel zin, we leggen liever de nadruk op applicaties van derden.”

Wel moet nog even gewacht worden met de integratie van Instagram, dat Facebook voor een miljard dollar wil overnemen. Die overeenkomst is nog niet rond, zegt Zuckerberg.

Chief Operating Officer Sheryl Sandberg wilde niet ingaan op de Facebook Exchange, een geautomatiseerd advertentieplatform dat nog gelanceerd moet worden. Wel vertelde ze dat de CPM (Cost Per Mile) inmiddels is verhoogd vanwege de Amerikaanse markt, ‘waar gebruikers meer waard zijn’. Maar omdat Facebook met name snel groeit in Azië en delen van Europa, is de groei van de CPM aan grenzen gebonden.

Ze hoopt dat lokale bedrijven, die nu al wel vaak een Facebookbedrijfspagina hebben, uiteindelijk adverteerders worden. “Ons platform is gecompliceerd, marketeers moeten leren ermee om te gaan. De televisiemarkt werd ook niet meteen begrepen.”

Facebook gaat zijn investeringen in R&D flink uitbreiden, vertelde CFO David Ebersman tot slot. Hij gaf toe teleurgesteld te zijn in de koers. “Maar wij richten ons op de toekomst”.

Deel dit bericht

2 Reacties

Duckie

Ook al is de beste aanbeveling die van een vriend, ik heb geen behoefte aan m’n vrienden die me allerlei producten aanbieden op facebook. Ik kom er om contact met ze te onderhouden.

Hetty van Vlodrop

Gefeliciteerd!

Facebook PROMOTIE
VAN: het bureau van de vice-president.
INTERNATIONALE AANBIEDINGEN / Uitreiking.
BATCH NO: FLNL/009842/04.
REF. NR. FLNL/107654/04

U bent tussen de 200 gelukkige winnaars geselecteerd voor Facebook
2012 promotie award.

Uw Facebook naam werd willekeurig geselecteerd door de Facebook-CEO (Mark
Zuckerberg) en de som van honderd vijftig duizend dollar
($ 150.000,00) werd toegekend aan uw naam.

Neem contact op met uw Facebook-fondsen Manager met een bewijs van
identificatie voor claim.

Richard Moore
Facebook Fondsen Manager.
E-Mail: facebookpromotionaward012@consultant.com

Wij raden u aan de Manager contact opnemen met de leiding zo snel mogelijk
op het hierboven vermelde e-mail, kan niet om dit te doen leiden tot
zijn fondsen
terug opgeëist.

Dank U
Facebook Team.
________________________________________

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond