Deel dit artikel
-

‘Marketingbaas Heineken stapt over naar investeerder’

Herwin van den Berg legt per 1 november zijn functie als marketingdirecteur bij Heineken neer. Hij start een eigen bedrijf en gaat managementparticipaties aan. “Een grote kans dat BST Company daarbij zit”, aldus Van den Berg tegen Emerce.

Investeerder BST Company nam onlangs nog, samen met TMG-Global en Librium.tv, ON en media VT over.

Van den Berg wil na 5 jaar bij Heineken verder kijken. “Ik ben niet geschikt voor corporate niveau en wil zelf liever ondernemer worden.” Hij blijft wel aan Heineken verbonden als adviseur. “Ik wil niet in een consultancy-rol, het streven is wel dat ik ga bouwen.” Het bedrijf gaat ‘aan zijn hart’. “Ik heb veel initiatieven in de markt gezet, waaronder Heineken.nl.” Van den Berg hoopt dat de bierbrouwer bij zijn petprojects nog van zijn kennis gebruik wil maken om de continuïteit te waarborgen.

Naast de managementparticipaties die zijn nieuwe bedrijf aangaat, wil Van den Berg zich bezig houden met kennisontwikkeling op het gebied van marketing. Ten derde wil de marketeer zich richten op een tweetal nog onbekende merken die hij vanaf de grond heeft opgebouwd. “Die wil ik in de markt gaan zetten.” Veel wil Van den Berg hier nog niet over kwijt: “Het ene merk zit in het babysegment, op het gebied van accessoires.” Op zijn to do-list staat bovendien nog het schrijven van een tweede boek.

Zijn marketingachtergrond blijft hij gebruiken. “Een aantal merken in  het portfolio van BST Company, moeten wereldwijd vermarkt worden. Daar kan ik een rol in spelen, zeker als ik besluit managing partner te worden.”

“Ik hoop mijn leven lang gratis bier te mogen drinken”, antwoord hij schertsend op de vraag wat hij meent mee te nemen vanuit zijn huidige baan. Op serieuze toon vervolgt hij: “Ik neem bovendien een mooie ervaring mee en Heineken heeft mij in staat gesteld een netwerk op te bouwen.”

Hans Böhm neemt de functie van DirecteurMarketing Heineken Nederland over.

Deel dit bericht

3 Reacties

Outsider

Voor wie weet dat Herwin en Pier Baarsma van BST Company al jaren vriendjes zijn is dit geen enkele verrassing. Tenslotte heeft Herwin vanuit zijn positie binnen Heineken al regelmatig klussen aan ondernemingen van Pier (BST) gegunt. De vraag is of zijn vertrek vrijwillig is of dat de perikelen binnen TEG, LabVenture, Librium, ON, BST etc. het hem te heet onder de voeten heeft gemaakt. Soms kan vroeg schakelen verstandig zijn.

Peter

Is dat niet wat teveel van het goede? Focus lijkt me nogal belangrijk bij het starten van dit nieuwe avontuur.

piet

Allemaal kansloze projecten bedacht door dromers en opportunisten die zelf geen risico's dragen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond