Deel dit artikel
-

‘Marketing-investeringen reisbedrijven dit jaar gericht op mobiel en social media’

Travel marketeers gaan dit jaar vooral investeren in mobiele en social media-technologie. Dit blijkt uit onderzoek van Econsultancy en Adobe.

De twee bedrijven vroegen marketingmensen uit de horeca, online reisagenten (OTA’s), hotellerie en transport naar hun technologische prioriteiten. Bij OTA’s, hotels en vervoersbedrijven staat technologie die de mobiele ervaring en analytics verbetert bovenaan. Daarna lopen de prioriteiten uiteen: OTA’s en hotels zetten social (monitoren, publiceren en meten) op twee, terwijl voor vervoersbedrijven datamanagement de op een-na-hoogste prioriteit heeft.

Verder is meer dan een kwart van de respondenten die werken in vervoer en de hotellerie geïnteresseerd in marketing automation (respectievelijk 27 procent en 26 procent).

prioriteiten van travel marketeers

OTA’s zien het meest in Artificial Intelligence en machine-learning: bijna een op de vijf zegt dat deze technologie heel belangrijk zal worden het komende jaar. De online reisagenten tonen ook de meeste interesse in conversational commerce, waaronder chatbots en virtuele assistenten. De andere categorieën zijn hierin ook geïnteresseerd maar minder sterk.

 

Dit bericht is 20 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond