Deel dit artikel
-

Marketingmerk Qnippo verkocht aan Unifact

Online platform voor refundacties Qnippo is voor een onbekend bedrag verkocht aan fullservice internetbureau Unifact, dat innovatieve webconcepten ontwikkelt.

Qnippo werd enige jaren geleden terug ontwikkeld door Peter Strating in samenwerking met De Telegraaf. Tegenwoordig werkt men vooral met Q-codes die op verpakkingen van artikelen kunnen worden aangebracht voor geld terug-acties.

Er zijn inmiddels honderdvijftig campagnes voor meer dan veertig A-merken uitgevoerd in meerdere landen. Klanten waren onder meer Peijnenburg Koek, Nescafe, Bolletjes, Mars en Heineken.

Bertjan Schrader van Unifact wil de formule gewoon voortzetten.

Bedenker Strating is in oktober op 62-jarige leeftijd overleden tijdens een vakantie. Hij begon in het reclamevak bij J. Walter Thompson, waar hij in 1974 één van de eerste gespecialiseerde Sales Promotion units binnen een groot bureau opzette. Vanaf 1984 ging hij verder met z’n eigen bureau Strating Promotion.

In 2004 heeft Strating de advieswerkzaamheden en de uitvoering van zijn Active Marketingprojecten ondergebracht binnen een nieuwe bureauopzet: Strating (Active Marketing).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond