Deel dit artikel
-

Marketingoffensief GeenStijl

GeenStijl start komende maand met een eigen verkoopteam. Dat tweekoppige team gaat zich vooral richten op het zoeken van sponsors en het bedenken van acties, aldus Dominique Weesie van GeenStijl.

Deze week benaderde het weblog zelf zo’n 750 adverteerders om extra aandacht bij hen te vragen voor de mogelijkheid om te adverteren op de site. GeenStijl werkt sinds vorig jaar samen met advertentienetwerk AdFactor. Is deze directe benadering van adverteerders nodig? Weesie: “Er staan nog niet genoeg advertenties op de site. Bovendien richten wij ons meer op partnerships, terwijl AdFactor echt voor de advertenties gaat.”

De toekomst zit niet in platte bannerverkopen, meent Weesie. Hij gelooft meer in bedrijven die GeenStijl sponsoren. Bedrijven zullen, benadrukt hij, nooit invloed krijgen op de inhoud van de site. “Je moet dan eerder denken aan bedrijven die een bepaalde rubriek sponsoren, aan een ‘mede mogelijk gemaakt door’ toevoeging.” De inbreng van een sponsor moet in ieder geval wel subtiel zijn, vertelt Weesie.

De grote groep adverteerders die GeenStijl deze week benaderde, kregen een mailing van het bedrijf met daarbij de mededeling dat adverteren op het weblog op ‘invite only’ is. Weenie: “Dat is omdat we met bepaalde partijen niets te maken willen hebben. Dan moet je denken aan ringtone-boeren, sex-sites, leningboeren en datingsites. Wij vinden dat soort advertenties niet in onze omgeving passen.”

GeenStijl is vorige jaar echt commercieel aan de slag gegaan. In het voorjaar van 2005 sloten de makers van het weblog een overeenkomst met AdFactor. Dat resulteerde in een succesvol jaar: het weblog draaide winst. Maar de ervaringen met advertenties smaakten ook naar meer, zegt Weenie. “Adverteerders weten ons goed te vinden. Ook bij de Telegraaf Media Groep (De TMG heeft sinds vorige week een belang in GeenStijl) komen veel vragen binnen van partijen die bij ons willen adverteren. Die bedrijven worden naar ons doorgestuurd. TMG regelt voor ons geen adverteerders, dat is ons eigen verantwoordelijkheid."

Deel dit bericht

10 Reacties

zepaz

Quote:Dat is omdat we met bepaalde partijen niets te maken willen hebben. Dan moet je denken aan ringtone-boeren, sex-sites, leningboeren en datingsites. Wij vinden dat soort advertenties niet in onze omgeving passen.” Hoe zat het dan met Lexa(.nl)? Deze datingsite heeft toch een paar maanden mogen adverteren op geenstijl. Welliswaar was dat toch op de voorloper van nieuwnieuws.nl (nieuws.geenstijl.nl), maar toch…

Martin Booman

Advertenties van ringtoneboeren, sex-sites, leningboeren en datingsites op GeenStijl.nl plaatsen zou inderdaad geen stijl zijn. Maar dat is toch juist de opzet? Ze willen blijkbaar zelf wel alles roepen en schrijven maar willen anderen de mond snoeren om maar geen bezoekers af te schrikken. Als ze hun naam eer aan doen dan zouden ze juist ruimte moeten bieden voor dit soort advertenties.

Tom

Om sex-sites nou gelijk te trekken met ringtoneboeren en datingsites.Nee die eeuwige speurders advertenties zijn kwaliteitsuitingen. Probeer GeenStijl eerst maar eens voor 50% uit te verkopen. Zonder nu al bepaalde datingsites en ringtonepartijen uit te sluiten. Met aangepaste uitingen zou dit naar mijn mening prima kunnen werken binnen GeenStijl. Tom(niet werkzaam bij ringtoneboer of datingsite) 

leen

"Dat is omdat we met bepaalde partijen niets te maken willen hebben. Dan moet je denken aan ringtone-boeren, sex-sites, leningboeren en datingsites" oh? en lexa.nl en moneyou.nl dan? die hebben de afgelopen maanden anders flink geadverteerd op geenstijl…

Stefan

GeenStijl, GeenAdverteerders..! Merken willen niet geassocieerd worden met GeenStijl: – GeenStijl schopt tegen de politiek (en als ze iets goed doen hoor je ze niet)- De reacties op artikelen zijn puberaal- Sexgerelateerde posts (en sexadvertenties willen ze niet? Hahaha) Aan het begin vond ik GeenStijl nog leuk/vernieuwend. Maar sinds een jaartje zijn ze vervelend. Schoppen en niks positiefs, alleen maar negatief en mensen naar beneden halen. GeenStijl, GeenAdverteerders..!

Kalief

GeenStijl lijkt hier sponsor met donateur te verwarren. Welke toegevoegde mediawaarde kan GeenStijl aan een sponsor bieden? Op een kneuterig 'mede mogelijk gemaakt door' ziet niemand te wachten.

Arnout Veenman

GeenStijl is een briljant buzz-platform waarmee enorme media aandacht kan worden gegenereerd. Een spotje op TV kost al snel tienduizenden euro's, met GeenStijl kun je met een fractie van die kosten een nog grotere publiciteit creëeren. Ik verwacht dan ook dat ze voornamelijk op dergelijke samenwerkingen zullen inzetten.

M Roelofs

" Welke toegevoegde mediawaarde kan GeenStijl aan een sponsor bieden?"  eerst de feiten.. de feiten…   http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=429530

Alex

Maakt sponsoring door adverteerders, het 'buzz-platform' niet verdacht? Echte goede buzz wordt door community's beoordeeld op betrouwbaarheid, echtheid en beinvloedbaarheid… des te harder men roept – in dit geval geenstijl.nl – dat het niet zo is, des te meer wantrouwen men creeert.

Marike

Grappig, zo'n reactie als van die Stefan. Kennelijk gaat hij er van uit dat wat hij niet leuk vindt, adverteerders ook niet leuk vinden. Heel apart, want GeenStijl is, volgens mij, een van de best lopende merken op dit moment.Mijn site is het ook niet, maar ja, je hebt een veelgelezen log of je hebt het niet. Als ik GS mag geloven hebben ze 1 miljoen uniek per maand. Een hele prestatie waar John de Mol zijn vingers bij af zou likken. En met een interessante doelgroep.Dat mensen niet met GS geassocieerd willen worden is kansloze nonsens, gesproken door iemand die totaal niet weet waar het in de marketingwereld om draait. Notabene de Volkskrant (banen) heeft geadverteerd op GS en gezien het feit dat er vorig jaar al winst gemaakt is zal dat zeker geen uitzondering zijn. Overigens geeft M. Roelofs ook al aan dat het om feiten gaat, niet om wezenloze gebrabbel van gefrustreerde GS-bezoekers. Dat is overigens ook waar het in de marketing-wereld echt om draait. Stefan moet dus maar weer gewoon GS gaan F5-en.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond