Deel dit artikel
-

Mediabestedingen eerste helft 2014: internet wint, print verliest

De netto mediabestedingen in Nederland zijn in de eerste helft van 2014 met 3,7 procent gestegen tot 1,8 miljard euro, boven het Europees gemiddelde. Onder impuls van een voorzichtig herstellende economie lieten alle mediumtypen, behalve print, een zeer sterke groei zien. Internet noteerde met 13,6 procent zelfs dubbelcijferige groei.

Dat staat in het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2014 dat Nielsen binnenkort publiceert. Bedrijven besteedden binnen internet vooral meer aan online display advertenties.

Ook televisie mocht, na anderhalf jaar van dalende netto mediabestedingen, een dikke plus noteren met 6,7 procent. Radio groeide zelfs nog harder en kwam in het eerste halfjaar uit op 8,5 procent.

Alleen de printmedia profiteerden niet van het hernieuwde vertrouwen van adverteerders. Het totale printcluster zag de netto mediabestedingen in de eerste zes maanden dalen met 12,6 procent

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond