Deel dit artikel
-

Online mediabestedingen stijgen 5,8 procent, display krimpt

De netto mediabestedingen bij online kanalen nam in Nederland afgelopen halfjaar met een kleine zes procent toe. Die toename komt volledig op het konto van Search, aangezien display advertising en rubrieksadvertenties een kleine daling laten zien.

Dat blijkt uit een voorpublicatie van de halfjaarcijfers die onderzoeksbureau Nielsen binnenkort vrijgeeft. Het gaat hierbij om de bedragen die adverteerders daadwerkelijk betaalden aan mediabedrijven aan reclame-uitingen.

Nielsen: “Slechts twee mediumtypen noteerden groei in de eerste zes maanden van 2013: internet en bioscoop met respectievelijk 5,8 procent en 27,2 procent. De groei van internet is daarbij volledig toe te schrijven aan search met een stijging van 12,3 procent. De twee andere categorieën binnen internet, Online Display Advertising en Classifieds, Directories & Listings, zagen de bestedingen met respectievelijk 1,8 procent en 1 procent dalen.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!