Meer dan 200.000 gebruikers voor Salesforce.com

CRM-leverancier Salesforce had per 31 december 2004 circa 13.300 klanten die bij elkaar goed zijn voor circa 214.000 betalende gebruikers. Salesforce geldt als uitdager van gevestigde partijen als Siebel.
Ter vergelijking: Salesforce.com had in april vorig jaar 9.500 klanten (met in totaal 149.000 gebruikers). Het merendeel van de klanten van het crm-bedrijf zijn kleinere ondernemingen, maar Salesforce heeft ook een aantal grotere bedrijven in zijn klantenkring, waaronder, eBay, Google, AOL-Time Warner en Honeywell. Salesforce rekent erop dat de totale omzet over 2004 op circa 52 miljoen dollar uitkomt.
Salesforce.com is een online dienst die opereert volgens het asp-model. Daarbij wordt de software verhuurd in plaats van dat deze moet worden gekocht. De software is bedoeld voor relatiebeheer. Anders dan traditionele asp-bedrijven biedt Salesforce.com niet op afstand toegang tot bestaande softwarepakketten, maar biedt het wel ongeveer dezelfde mogelijkheden als de crm-software van rivalen zoals Siebel.
Vorig jaar juni zei Karel Kinders, directeur van concurrent Siebel, al dat hij de markt voor crm-producten aan zag trekken. Met name de vraag vanuit middelgrote- en kleine ondernemingen nam volgens Kinders toe. Die trend heeft zich kennelijk ook bij Salesforce doorgezet.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond