Deel dit artikel
-

Meer marketinginformatie voor TNS door koop Compete

TNS, de op twee na grootste marktonderzoeker ter wereld, heeft eerder deze week Compete Inc. ingelijfd. Met de aankoop, waaraan een prijskaartje van 75 miljoen dollar hangt, heeft TNS een sloot aan marketinginformatie in handen over het gedrag van internetgebruikers.

Compete Inc. verzamelt en analyseert internetdata van meer dan 2 miljoen internetgebruikers. Het bedrijf combineert clickstream data, surfgegevens over het individuele gedrag van sitebezoekers, met demografische informatie. De informatie wordt gebruikt om te meten hoe consumenten tot het besluit komen om een product te kopen en niet een concurrerend product.

De aankoop is een belangerijke stap vooruit voor het in Londen gebaseerde TNS. Ze vergroten hun internetdata. "Het helpt onze klanten om het gedrag van internetgebruikers beter te begrijpen. Met de data van Compete Inc. krijgen we meer inzicht hoe consumenten aankijken tegen online merken", zegt David Lowden, CEO van TNS.

Clickstream analyse is een methodologie waarmee klantgedrag per seconde kan worden geanalyseerd. TNS hoopt hiermee waardevolle inzichten te geven over hoe het online koopgedrag beïnvloed kan worden. Klanten van TNS kunnen hiermee de effectiviteit van marketing, zowel online als offline, verbeteren.

Het Amerikaanse Compete Inc. werd opgericht in 2000. Het specialiseert zich in telecom, media, financiële services en de reisindustrie. Naast het verzamelen en analyseren van clickstreamdata heeft het bedrijf ook ervaring met het evalueren van online zoekgedrag.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond