Deel dit artikel
-

Meer omzet uit minder klanten voor UPC

UPC zag de omzet in het derde kwartaal met 8,5 procent stijgen naar 218,8 miljoen euro. Het aantal klanten en met name de analoge abonnees liep terug vanwege de steeds meer voorkomende keuze voor digitale tv.

Moederbedrijf Liberty Global wees in de kwartaalcijfers op het effect van concurrerende telecompartijen, om het reilen en zeilen van UPC Nederland te verklaren. Ook in de toekomst verwacht het moederbedrijf stevige competitie voor UPC van concurrerende spelers. Door een groot aantal analoge kijkers dat overstapt naar digitale tv heeft UPC Nederland te maken met een teruglopen aantal klanten voor analoge tv. Ook KPN, dat onder meer Digitenne biedt, snoept een deel van de analoge klanten van UPC af.

UPC verloor het derde kwartaal 51.700 analoge abonnees en kwam uit op een aantal van 1,05 miljoen. Er kwamen hier slechts 27.600 digitale tv-kijkers voor in de plaats, waarmee dit aantal uitkomt op 856.000 digitale tv-kijkers bij UPC.

Nieuwe diensten van UPC wisten de omzet toch te verhogen ondanks het teruglopend aantal klanten. Dat de omzet bij UPC Nederland steeg naar 218,8 miljoen euro was te danken aan de groei van de gemiddelde omzet per klant per maand, de ARPU. Er werden meerdere diensten goed verkocht, als digitale TV, breedband en telefonie. In het tweede kwartaal kwam de omzet nog uit op 215,5 miljoen euro.

UPC wist het derde kwartaal 20.800 breedbandklanten te trekken, om uit te komen op ee totaal aantal abonnees van 816.000. Voor telefonie steeg het aantal klanten in het derde kwartaal met 23.100 naar 703.000 in totaal.

Volgens UPC zijn vooral de Alles-in-één-Voordeelpakketten met analoge en digitale televisie, internet en telefonie in één succesvol.

Diederik Karsten, algemeen directeur van UPC Nederland, over de resultaten: “We zien dat steeds meer klanten meerdere producten van ons afnemen. Inmiddels gemiddeld bijna twee.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond