Deel dit artikel
-

Meer streaming advertenties voor 15 prominente sites

Een groep van vijftien prominente Nederlandse site-exploitanten, waaronder die van Talpa, de Telegraaf Tijdschriftengroep, Radio 538 en de ANWB, is een overeenkomst aangegaan met advertentienetwerk AdLink over streaming commercials. In de overeenkomst staat dat AdLink, zonder voorafgaand overleg, streaming commercials van adverteerders op de sites van de exploitanten mag plaatsen.

De acceptatie onder site-exploitanten om streaming commercials te tonen is toegenomen, vertelt Bas Seelen, managing director van AdLink. “Een jaar geleden was dit nog niet mogelijk geweest, we boden toen alleen streaming advertenties op projectbasis, dus we moesten telkens aparte afspraken maken met site-exploitanten.” Seelen hoopt nu dat het aanbieden van een streaming commercial net zo makkelijk wordt als dat van een normale banner voorheen.

De vijftien prominente sites maken onderdeel uit van een nieuwe online advertentie portfolio, AdLink Select. AdLink spreekt van ‘premium content sites met een hoog bereik.’ Adverteerders die willen adverteren op de sites van dit netwerk kunnen kiezen uit verschillende soorten video streaming advertenties. Volgens Seelen gaat het om vijf verschillende formaten.

Seelen: “De streaming commercials die we tonen zijn altijd ‘on demand’, dat is een voorwaarde. We willen gebruikers niet irriteren en niet bij elk bezoek confronteren met een streaming advertentie.” AdLink heeft daarom gekozen voor ‘mouse over’ formaten, wat betekent dat de commercials alleen verschijnen vanuit een banner of andere uiting op het moment dat een internetter met zijn muis over een banner schuift.

Volgens Seelen is het voor bedrijven die een goede branding campagne willen doen, tegenwoordig niet meer voldoende om te adverteren met ‘platte banners.’ Omdat Nederland voorop loopt wat betreft breedbandpenetratie, zijn er hier veel mogelijkheden voor streaming advertenties, vindt Seelen. “Wij kunnen nu aan een bedrijf als Alfa Romeo, dat wil adverteren met streaming commercials, meteen een groep van vijftien topsites aanbieden.”

Naast de lancering van AdLink Select kondigde AdLink gisteren ook nog de start van een ander nieuw netwerk aan: AdLink Target. Bij dat netwerk zijn meer dan 150 sites aangesloten, waar adverteerders op basis van sociaal-demografische kenmerken van de doelgroep kunnen adverteren.

Deel dit bericht

2 Reacties

P van Aken

misschien een idee om precies te vertellen welke websites die toestemming hebben gegeven, dan kunnen we die vast met z'n allen op onze pc's blokkeren. Er zit tenslotte geen mens verlegen om een hoop bewegende non-informatie op het scherm. Persoonlijk kom ik toch al niet uit eigen beweging bij de telegraf of 538, maar misschien wel bij andere sites die deze rommel ongezien accepteren. Wie weet wat voor beelden je straks voorgeschoteld krijgt.

Gerard

Hadden de genoemde websites niet al een overeenkomst met Adlink? Zo speciaal is het plaatsen van streaming content in een banner nou ook weer niet (Volvo in 2003)? En natuurlijk moet er eerst een actie zijn voordat er opeens geluid en bewegend beeld worden afgeschoten op de bezoeker. Weinig nieuws onder de zon…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond