Deel dit artikel
-

MeMo2 en Exterion Media genomineerd voor Europese IAB-prijs

De combinatie van data, onderzoek en outdoorreclame hebben MeMo2 en Exterion Media drie nominaties opgeleverd voor Europese onderzoeksprijzen van IAB Europe.

Vorige week werden de nominaties bekendgemaakt. De prijzen zullen worden uitgereikt op IAB’s jaarlijkse Europese congres Interact, dit jaar in Polen.

Oprichter Marcel Vogels van MeMo2: “We zijn drie keer genomineerd en ik denk dat dit te maken heeft met twee zaken. Ten eerste, het hoge innovatieve karakter van dit enorme traject. En, ten tweede, de concrete toepasbaarheid en de aantoonbare verbetering voor de adverteerder als gevolg hiervan.”

Over de inzending van het werk met Exterion Media: “Het MeMo2 is gelukt om middels artificial intelligence de dynamiek van outdoor effectiviteit in kaart te brengen. Deze inzichten zijn vervolgens vertaald in voorspelsoftware waarmee het ook een praktisch nut dient. Outdoor adverteerders kunnen die software aan het werk zetten door hun online visual en plaatsingsoverzicht te uploaden in een online beschikbaar gestelde omgeving waardoor het heel erg gericht voorspellingen kan doen over het meest waarschijnlijke effect van een toekomstige outdoorcampagne voordát deze live gaat.”

Met Exterion Media zijn inmiddels 380 effecttrackingprojecten gedaan, inclusief omgevingsfactoren zoals klimaat en drukte.

“Het interessante is ook dat elke nieuwe tracker weer bijdraagt aan de volgende voorspelling en advies. Hoe groter de collectieve kennis, des te beter de volgende voorspelling. Dat betekent dat de voorspellende waarde verder blijft toenemen. Dit is echt een uniek project, niet alleen in Nederland maar wereldwijd.”

IAB’s Interact vindt op 4 en 5 juni plaats in Warschau.

Foto: Liveu4 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond