Deel dit artikel
-

DMA Institute in Amerikaanse handen

DMA Institute uit Amsterdam, dat zich specialiseert in digital media auditing, oftewel het meten van de zichtbaarheid en het effect van online reclame, wordt voor een onbekend bedrag overgenomen door het Amerikaanse onderzoeksbureau SSI.

Research Now SSI ziet de expertise van DMA Institute vooral als aanvulling op hun eigen crossmediale oplossing. De Amerikanen werken hoofdzakelijk met online paneldata.

Het DMA Institute, opgericht in 2012, is ondanks de naam dan wel geen academische organisatie, ‘maar we beschouwen het wel als zodanig’, vertelde CEO Marcel Vogels vorig jaar aan Emerce.

Vogels is ook oprichter van Memo2, een bedrijf dat vooral crossmediale campagnes doorrekent en optimaliseert.

De overname komt niet als een totale verrassing. De online bereiks- en zichtbaarheidsmetingen van DMA Institute waren vorig jaar al volledig geïntegreerd in de internationale audience- en consumentenpanels van de Amerikaanse wereldleider Survey Sampling International (SSI). Die ging toen ook de producten van zijn Nederlandse tegenhanger verkopen.

De samenwerking leverde volgens CEO Marcel Vogels een wereldprimeur op: crossdevice web én ook in-app bereik- en audiencemetingen. ‘Qua bereik kunnen we vrijwel al het denkbare doormeten, technisch gezien ook connected tv.’

 

Deel dit bericht

3 Reacties

Marcel vogels - DMA Institute

Kleine opmerking. Ik ben geen CEO van MeMo2. Ik ben wel de oprichter van MeMo2 – maar met een zeer bescheiden rol. De laatste jaren vooral actief bezig geweest met de uitbouw van DMA-Institute.

Arthur Hoogendijk

Mooi nieuws, gefeliciteerd Marcel!

Reinout

Van harte Vogels …en team!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond