Deel dit artikel
-

Merknaam Adlink verdwijnt, wordt Hi Media

Nog voor de zomer verdwijnt de bedrijfsnaam AdLINK van de Nederlandse markt. Het bedrijf neemt de naam van zijn nieuwe moederbedrijf aan, Hi Media.

Van een duaal merkenbeleid wil het Franse moederbedrijf niets weten. In juli 2009 nam Hi Media de display-tak van het Duitse United Internet over, voor 29 miljoen euro, en nog geen jaar later verdwijnen de oude merknamen van 6 Europese markten.

Het domein Hi-media.nl is al bezet, het domein Adlink.nl werkt nog volledig, maar op de site spreekt het bedrijf al van Adlink én Hi Media. Medewerkers van het bedrijf pakken de telefoon al op zonder verwijzing naar AdLink. Alleen de nieuwe naam klinkt nog. "In het tweede kwartaal verdwijnt de oude naam", bevestigt marketing manager Diederik Stijnen. De nieuwe webbestemming wordt het internationaal georiënteerde Hi-media.com.

De Fransen zijn gespecialiseerd in display advertising, exploiteren een microbetaalsysteem en verzorgen ook eigen publicaties. Ze claimen een maandelijks uniek bereik van 50 miljoen Europese internetters.

Hi Media boekte over 2009 een omzet van 172 miljoen euro en een bedrijfsresultaat van 16,5 miljoen (PDF).

Deel dit bericht

2 Reacties

kees

Opvallend dat ze van hun bedrijfsresultaat van 16,5 miljoen ruim 15.4 via eigen site ophalen. Is dat goed ondernemerschap op een belangen conflict met hun Publisher?

Diederik Stijnen

Beste Kees, Jouw lezing van de resultaten van Hi-media wil ik graag corrigeren. Het is juist dat het bedrijfsresultaat van Hi-media over 2009 16,5 miljoen bedraagt. Verschil is wel dat de 15,4 miljoen die je aanhaalt de totale omzet op onze publishing activiteiten bedraagt. Het aandeel van publishing in het totale bedrijfsresultaat is daarmee aanzienlijk lager dan jij suggereert. Voor jouw informatie, Hi-media beschikt over drie bedrijfsonderdelen: Advertising, Payments en Publishing. Deze onderdelen realiseerde in 2009 achtereenvolgens: 76,4 , 95,9 en 15,4 miljoen euro aan omzet. In onze ogen het gevolg van goed ondernemerschap!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond