Deel dit artikel
-

Miljoen clips bekeken op tv-kanaal PSV

Op de videowebsite PSV TV zijn sinds de lancering eind februari meer dan een miljoen videoclips bekeken. Op de site PSV.tv zijn beelden te zien van trainingen, samenvattingen, persconferenties, historische wedstrijden en reportages. Bij PSV zijn, in tegenstelling tot Ajax, video’s gratis te bekijken.

In een persbericht schrijft PSV dat de piek van bekeken video's op Koninginnedag lag, een dag na de behaalde landstitel. Op die dag is volgens PSV ruim 63.000 keer gekeken naar één van de videoreportages. De site telde sinds de lancering op 20 februari 150.000 unieke bezoekers.

PSV TV online is gratis. Ajax lanceerde eerder een online tv-kanaal, Ajax Internet TV. Beelden op dat kanaal zijn echter niet gratis. Het eenmalig bekijken van een video kost bij Ajax 0,55 euro. Ook is het mogelijk om een abonnement te nemen, variërend van 1,50 euro voor een dag tot 25 euro voor een jaar. Binnenkort gaat PSV ook beelden aanbieden via KPN MINE, de interactieve televisiedienst van KPN. Voor het bekijken van PSV-video's op KPN Mine moet straks wél worden betaald.

PSV maakt al een aantal jaren zelf tv-producties, zei Peter Kentie, media- en communicatiemanager bij PSV, eerder tegen Emerce. Sinds twee jaar maakt de voetbalclub producties voor de grote schermen in het stadion. De productie van video is sinds februari opgeschroefd, omdat een samenwerking is gestart met KPN Mine. "Daar moeten we een afgesproken hoeveelheid productie-uren voor maken," aldus Kentie.

Een deel van de content is te zien op internet, maar volgens Kentie is het aanbod op Mine straks uitgebreider. Op dat kanaal zijn straks samenvattingen en verslagen van alle wedstrijden te zien. KPN Mine heeft niet de rechten om live-wedstrijden te tonen.

Reportage over titel best bekeken
De best bekeken reportage op PSV.tv tot nu toe is een compilatie van de titel: daar werd tot en met gisteren 30.642 keer naar gekeken, gevolgd door het spelersfeest na het kampioenschap (24.840) en de reacties na de overwinning op Arsenal in de achtste finales van de Champions League (24.752). Ook de Hall of Fame portretten van Romário en Luc Nilis scoren hoog.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond