Deel dit artikel
-

Miljoen dollar investering voor Robin Software

Robin Software uit Arnhem krijgt een investering van een miljoen dollar voor zijn klantenservicediensten voor webwinkels. De clouddienst kan hiermee worden doorontwikkeld en uitgerold in het buitenland. Meer dan de helft van de klanten komt nu al van buiten Nederland.

“De tractie onder klanten in het afgelopen jaar is goed”, zegt directeur Patrick Speijers. “Nu moet het gas erop en dat kost geld.” Daarom haalt hij er, in de vorm van een investering van een miljoen dollar, de financiële en marketingexpertise van Orbys Ventures en Jan-Willem Tusveld bij. Het investeringsvehikel heet voor de gelegenheid Batman.

Robin Software is een cloudgebaseerd hulpmiddel om kleine en middelgrote webwinkels te helpen bij de klantenservice. Het belangrijkste kanaal daarbij is live chat, tussen webwinkel en klant. Onder water is het mogelijk om orderinformatie bij die chats te betrekken. Het systeem wordt direct verkocht en, minstens zo belangrijk, via de appstores van winkelplatformen als SEOshop, Shopify en Magento.

Voor 2014 staat ook ondersteuning van Bigcommerce op de agenda. “En een eigen API voor de platformen die we zelf niet ondersteunen.” Het nieuw verworven kapitaal wordt ook gebruikt om een multistore-propositie door te ontwikkelen. Deze functie en de API komen binnenkort al op de markt.

Robin Software is bekend bij 2500 webwinkels, van wie er vijfhonderd te boek staan als zeer actieve gebruikers.

Grote concurrenten op internationaal niveau zijn bedrijven als Desk.com en Zendesk. De Nederlanders onderscheiden zich van hen met de specifieke focus op e-commerceomgevingen.

De onderneming verwacht in de loop van dit jaar kostendekkend te kunnen werken.

Deel dit bericht

6 Reacties

Marcel (WebshopAdvies)

Een topapplicatie voor elke webwinkelier. Wanneer men de komende jaren ook nog naar mooie groene cijfers gaat, dan kan het succes niet meer stuk.

Jeroen Bos

Voor veel grotere bedrijven geldt dat zij te maken hebben met de wet op de remmende voorsprong. Voor starters, maar ook zeker met de BigCommerce API is dit een mooie oplossing. Ben alleen benieuwd of de suite ook (tijdelijk) offline kan draaien bij bijvoorbeeld lijn- of applicatie uitval.

Patrick Speijers | ROBIN

@Marcel: thanks en daar gaan we zeker voor 🙂

@Jeroen: Wat bedoel je met de wet op de remmende voorsprong in relatie tot onze investering?

ROBIN werkt inderdaad al super voor de kleine en middelgrote webwinkels en het werkt op elk shopplatform.

Wat we met Bigcommerce gaan doen, doen we reeds met SEOshop, Shopify en Magento. Voor deze genoemde platformen gaat de integratie veel verder, namelijk richting order, shipping & billing gegevens die we bij klantcontacten tonen. Met de API die straks komt, is deze verdergaande integratie voor elk platform te realiseren.

Albert Wubs

Ben een zeer tevreden gebruiker van ROBIN en ben zeer verrast met dit positief bericht. Succes met de verdere inspanningen.

Jeroen Lampe

Hi Robin,
Erg mooi nieuws, van harte gegund, top!
Succes en groet,
Jeroen

Steven Lips

Van harte Patrick en team Robin. Ik zie hoop voor de BV Nederland, eindelijk weer eens een startup met (blijkbaar, gezien de positieve reacties van klanten) een topproduct, team en bijbehorende financiering om dit tot een succes te maken. Eerst NL maar vast ook internationaal.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond