Deel dit artikel
-

Minder tv-abonnees door ander kijkgedrag jongeren

De totale markt voor tv-diensten voor consumenten in Nederland gaat structureel achteruit omdat vooral jongeren minder afhankelijk zijn van traditionele tv-diensten. Die conclusie trekt Telecompaper.

De Nederlandse consumentenmarkt voor betaal-tv vertoonde in het tweede kwartaal signalen van een nieuwe terugval. KPN verloor voor het eerst IPTV-abonnees. Behalve met voortdurende verliezen bij Digitenne kampte KPN met het grootste kwartaalverlies ooit bij tv-klanten in het tweede kwartaal. De verliezen van KPN zijn waarschijnlijk deels te wijten aan de beslissing om het merk Telfort te beëindigen.

KPN verloor in de drie maanden tot juni netto 21.000 abonnees, waarvan 7.000 in IPTV en 14.000 bij zijn ether-tv dienst Digitenne.
en.

Marktleider Ziggo verloor in het tweede kwartaal slechts 1.300 tv-abonnees, het kleinste verlies sinds het eind 2014 fuseerde met UPC. De verliezen waren grotendeels te wijten aan minder afname van analoge en digitale basisdiensten.

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Ik snap dat Digitenne een verliespost is voor KPN, maar in de vernieuwde vorm is het ook DE reden om bij een IPTV abbo weg te lopen: je krijgt nu voor nop 1-2-3 en regio + radio in FullHD uit de lucht, voorheen was het brakke SD kwaliteit, maar nu is het uitstekend. Zoek maar eens op YT naar Digitenne server…. ideaal!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond