Deel dit artikel
-

MSN en Unilever doen internetonderzoek

MSN en Unilever zijn een samenwerking gestart voor digitale marketing, als onderdeel daarvan investeren beide bedrijven ook gezamenlijk in internetonderzoek. Zo komt er een cross media onderzoek.

Unilever en MSN zeggen met het investeren in onderzoek online marketing naar "een hoger niveau" te willen brengen. Behalve het cross media onderzoek zullen beide bedrijven ook een studie doen naar de effectiviteit van digitale marketing.

Aanvullend op dit onderzoek naar effectiviteit werkt Unilever ook samen met het Rotterdamse MetrixLab voor 'Ad Effectiveness' onderzoek, waarbij uit iedere werkmaatschappij een consumentenproduct wordt genomen om te bekijken wat het effect is van digitale marketing op merkbekendheid, merkwaarden, merkvoorkeur en aankoopintentie.

Bij het cross media onderzoek, dat volgens MSN en Unilever nog niet eerder op deze manier is gehouden in Nederland, worden verschillende elementen van een reclamecampagne gemeten, zoals ROI (return on investment), bereik en optimale budgetverdeling tussen verschillende media (radio, televisie, internet, print). De kennis die MSN en Unilever hiermee vergaren zal binnen Unilever verder verspreid worden.

"De aandacht van bedrijven voor internet en hun investering daarin staan tot op heden niet in verhouding tot de internetparticipatie en de tijdsbesteding van de consument op het net", aldus Harry Dekker, Communication Channel Director Unilever Nederland. "Unilever wil haar kennis op het gebied van online en cross media marketing vergroten en kiest daarbij voor een samenwerking met MSN, de grootste online mediapartij in Nederland. Daarbij levert MSN ons innovatieve multi-channel oplossingen voor onze merken."

Unilever zegt dat het met de 'communicatieconcepten' zoals Life & Cooking, Dove Moments, Axe Night Guide en A Tavola van Bertolli heeft ervaren dat "ook thematische communicatieboodschappen en emotie heel goed over te dragen zijn via internet."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond