Deel dit artikel
-

MT MediaGroep neemt Sync.nl over

Sync.nl is gekocht door MT MediaGroep. De opname van Sync.nl in het portfolio van MT MediaGroep, moet de site meer aandacht van adverteerders opleveren.

“Je zag dat Sync.nl de laatste maanden een beetje gebrek had aan aandacht van adverteerders. Omdat MT MediaGroup net wat groter is, kunnen we hier meer aandacht aan geven”, aldus Ewald Smits, zowel mede-oprichter van Sync.nl als mede-eigenaar van MT MediaGroup.

Volgens Smits is Sync.nl, een online magazine gericht op innovatie, een welkome aanvulling op de andere titels van MT MediaGroep, uitgever van Sprout, Management Team en Techbusiness.nl. “Wij zijn er voor de zakelijke beslissers en daar kopen we op.” Over de overnameprijs van deze deal worden overigens geen uitspraken gedaan.

Volgens Smits willen ze bij Sync.nl eerst ‘de boel weer op orde krijgen’. “Dan doel ik vooral op het feit dat we meer adverteerders en meer commerciële aandacht willen trekken. Dat is de laatste maanden wat te weinig geweest en daar willen we nu meer gas op geven.” Daarnaast moet binnen het portfolio van MT MediaGroep, de gemiddelde opbrengst per gebruiker omhoog. “Op de verschillende platformen die we hebben, willen we vooral veel gaan doorverwijzen naar elkaar. Zo kan je aan dezelfde gebruiker meer geld verdienen.”

Sync.nl, nu rond de 50.000 unieke bezoekers per maand, moet meer bezoekers gaan trekken. “Ik denk als we het aantal artikelen op de site omhoog schroeven, dat we dan vanzelf ook meer bezoekers trekken”, aldus Smits.

Binnen MT MediaGroep werkt men naast een verdienmodel gebaseerd op advertentie-inkomsten, ook met verdienmodellen op het gebied van contentmarketing. “Op termijn zal dat bij Sync.nl ook een rol gaan spelen. Adverteerders hebben steeds meer de behoefte om zich inhoudelijk te profileren. Ze willen niet meer alleen via een advertentie de boodschap verspreiden om een product van een merk te kopen, ze willen zich ook door middel van kennis profileren naar lezers”, aldus Smits. Hij kan zich voorstellen dat Sync.nl in de toekomst als platform wordt gebruikt wanneer een adverteerder een onderwerp op de agenda wil krijgen, of wanneer een adverteerder een discussie aan wil wakkeren.

“Ik ben zowel betrokken bij Sync.nl als bij MT MediaGroep, maar we hebben met Sync.nl ook een rondje gemaakt bij andere uitgevers. Uiteindelijk vonden we dat Sync.nl het beste bij deze uitgever past. De strategische fit is het grootste.” Smits was een van de oprichters van Sync.nl. Vorig jaar kocht hij, samen met Berend Jan Veldkamp en Boris Scheepers via een management buy out de titels Management Team en Sprout van VNU Media.

Sync.nl kent een kleine kernredactie en maakt daarnaast vooral gebruik van deskundigen uit het veld. Wetenschappers, vakdeskundigen en gespecialiseerde journalisten schrijven artikelen. Sync.nl betaalt hen door een deel van de advertentie-inkomsten van het platform beschikbaar te stellen en dat onder hen te verdelen naar rato van pageviews.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond