Deel dit artikel
-

Na winkel en blad ook DVD Valley-site

Het onlangs gelanceerde maandblad DVD Valley zal binnenkort ook een site krijgen. Online verkoop van dvd's is echter niet aan de orde. Dit zegt mede-oprichter Jeroen de Vries van DVD Valley, dat naast het blad ook twee winkels telt.

Jeroen de Vries richtte midden jaren negentig samen met zijn vader Chris de Vries de uitgeverij Promotime op. In 2000 werd deze verkocht aan KPN. "Ik nam me voor om te gaan webloggen en mijn vader wilde met pensioen, maar het liep toch anders", verklaart De Vries zijn intrede in de wereld van dvd's. "Bovendien kan ik binnen DVD Valley mijn voorliefde voor films kwijt."

DVD Valley begon met winkels in Amsterdam en Utrecht en werd begin deze maand uitgebreid met een blad, dat in een oplage van 55 duizend exemplaren wordt verspreid. Er zijn twee edities van DVD Valley, 30 duizend exemplaren bevatten een dvd met een film, bij de overige nummers ontbreekt deze, maar de prijs van een exemplaar ligt dan 3 euro lager op 6,95 euro.

"Momenteel werken we aan een site als aanvulling op het blad", zegt Jeroen de Vries. "Over drie tot vier weken zal deze live gaan." DVD Valley heeft al een site actief, maar daarop staat alleen een summiere omschrijving van het aanbod in de winkel.

De Vries: "De bedoeling is dat op de nieuwe site meer mogelijkheden voor interactie zijn te vinden. Uit mijn ervaring met gamesbladen weet ik ook dat meer dan de helft van de nieuwe abonnees zich aanmelden via een site." Er zijn ook ideeën om de recensies uit het blad online te plaatsen, maar dan achter een afgesloten gedeelte, zegt De Vries.

Online verkoop van dvd's is niet aan de orde, aldus De Vries. "Mensen die op internet dvd's kopen zoeken alleen naar de goedkoopste prijs. Dat is niet iets waar we ons op willen onderscheiden. Bij ons in de winkel staan ook boxen met bijvoorbeeld het verzamelde werk van de gebroeders Coen." De Vries zegt er ook weinig voor te voelen om de concurrenten inzage te geven in zijn assortiment en de prijzen die DVD Valley hanteert.

Hoewel dvd-verkoop nog steeds stevig in de lift zit, zijn blad en site niet ondergeschikt gemaakt aan verkoop in de winkel. "Het blad is het allerbelangrijkste", zegt De Vries. "We verwachten dat de combinatie van een blad met een film voor 9,95 euro, mensen aanspreekt. Over een jaar denken we 10 duizend abonnees te hebben." In de losse verkoop rekent De Vries daarbij op nog eens 30 tot 35 duizend nummers per maand.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond