Deel dit artikel
-

Na zeven jaar nog steeds klachtenstroom over boekingssite eDreams

Zeven jaar nadat de ACM al waarschuwde voor het Spaanse reisbedrijf regent nog steeds klachten over boekingssite eDreams. Dat blijkt uit het programma Max Vakantieman.

Het online reisbureau met hoofdkantoor in Barcelona biedt onder andere goedkope vluchten, accommodaties en autoverhuur aan. Uit veel berichten van klanten blijkt dat eDreams niet goed bereikbaar is (klanten komen terecht in een callcenter in India waar medewerkers hen ook niet verder kunnen helpen) en toezeggingen doet die het bedrijf doet niet waargemaakt worden.

Sommigen wachten al minstens anderhalve jaar op terugbetaling van geannuleerde vluchten. Vaak heeft de desbetreffende luchtvaartmaatschappij het geld allang teruggestort aan eDreams, maar het komt vervolgens niet bij de klant terecht.

Kosten voor vluchten en accommodaties worden soms dubbel of zelfs driedubbel afgeschreven door het bedrijf. Wat eDreams ook doet, is vluchten aanbieden die helemaal niet bestaan. In 2014 heeft luchtvaartmaatschappij RyanAir hier een rechtszaak over aangespannen en deze uiteindelijk in 2020 gewonnen.

De vereniging voor ondernemers in reizen ANVR wil het ergerlijk dat er door Nederlandse toezichthouders nog niet is ingegrepen.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwde in 2014 al voor de Spaanse reisaanbieder. De tickets van deze aanbieder kwamen toen als goedkoopste uit de bus op vergelijkingssites. Maar tijdens het boekingsproces op de website kwamen er kosten bij waar de consument niet omheen kan en waarvan de hoogte vooraf niet gemeld werd.

Datzelfde jaar oordeelde de Reclame Code Commissie al dat verschillende reclameuitingen van eDreams in strijd waren met de Reclamecode Reisaanbiedingen. Het bedrijf reageerde niet op deze uitspraak. Ook op diverse verzoeken van ACM heeft het bedrijf niet gereageerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond