Deel dit artikel
-

Naam TheFloor.nl verdwijnt binnenkort

Radiozender Business Nieuws Radio en website The Floor gaan samen verder onder één naam. In oktober besloten de twee al om hun krachten te bundelen. Nu zal de onderneming "één propositie doen naar zowel adverteerders als publiek." Volgens bronnen rond het bedrijf zal de naam TheFloor verdwijnen, enkele maanden na de start.

Het ligt in de bedoeling om beide redacties intensiever samen te laten werken. "Dat we de internet-activiteiten integreren staat vast", zegt Machteld Elving, Chief Marketing Officer van TheFloor. De bestaande features op de sites zullen niet verdwijnen, er wordt wel gezocht naar meer synergie. "Business Nieuws Radio brengt meer breed nieuws, wij iets meer verdieping en community." In de nieuwe vorm moet de luisteraar bijvoorbeeld denken aan interactieve radioprogramma's, zegt TheFloor.
Daarnaast wordt ook een gezamelijke sales & marketingafdeling opgezet. Over enkele weken moet de integratie rond zijn.

De samengang is vooral bedoeld om duidelijkheid te scheppen voor zowel luisteraars/bezoekers als adverteerders. "Beide takken versterken elkaar", zegt Elving. De intensievere samenwerking van de redacties heeft geen gevolgen voor het personeelsbestand.

In oktober besloten de twee ondernemingen samen verder te gaan in een 'nieuwe multimediale onderneming'. De aandelen van beide ondernemingen zijn ingebracht in het nieuwe bedrijf. Aandeelhouders zijn nu Willem Sijthoff, oprichter en CEO van The Floor, HAL Investments, Michiel Bicker Caarten, hoofdredacteur/directeur van Business Nieuws Radio (BNR) en het personeel. De voormalige aandeelhouders Investeringsmaatschappij Manaus, Willem van Kooten en Uitgeverij Wegener hebben hun gezamenlijke belang in BNR verkocht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond