Deel dit artikel
-

Naar Spanje en Duitsland

Met een nieuwe investering van 4,25 miljoen euro wil Em@ilco International zich Europees vestigen. Het bedrijf richt zich op e-mailmarketing en e-mail response management. Het nieuw verstrekte kapitaal is afkomstig van Gilde IT Fund, NPM Capital en het Spaanse Capital Riesgo Internet.

"Met het nieuw verworven kapitaal willen we de markten in Duitsland en Spanje betreden", zegt ceo Rob ter Mors. De weinige concurrenten zijn afkomstig uit de Verenigde Staten, en deze maken nu een terugtrekkende beweging, vanwege mindere bedrijfsresultaten en weinig affiniteit met de Europese markt, aldus Em@ilco.

Em@ilco is ongeveer tweeënhalf jaar geleden opgericht. Het bedrijf telt inmiddels 32 medewerkers en klanten als Planet Internet, UPC en SNS Bank, bedrijven die veel contact met hun klanten willen onderhouden. Winstgevend is Em@ilco nog niet, "we verwachten begin volgend jaar cash-flow positief te zijn", zegt Ter Mors.

Het grote probleem waar bedrijven mee worstelen bij e-mailbeheer is dat hun infrastructuur en werkprocessen niet zijn ingesteld op afhandeling van e-mail, aldus Ter Mors. "Ik schat dat zeven van de tien Nederlandse bedrijven geen integratie kennen van bijvoorbeeld callcenter en e-mailafhandeling." Het is een van de belangrijkste oorzaken van het onbeantwoord blijven van e-mail, zegt Ter Mors.

"Het belangrijkste element binnen onze omzet vormt nu nog e-mail response management, maar het aandeel e-mailmarketing groeit zeer snel. Over twee jaar zal de verdeling gelijk zijn." Opmerkelijk is dat de twee elementen de markt voor Em@ilco versterken. Ter Mors: "Hoe meer mail er verstuurd wordt des te meer vraag er ontstaat naar e-mail responsemanagement."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond