Nederland 13 keer op shortlist Cyber Lions

Cannes Lions, het internationale festival bedoeld om de creativiteit in het reclamevak te stimuleren, kent dit jaar in de shortlist voor de categorie Cyber Lions maar liefst dertien Nederlandse namen.
De bureaus Wieden+Kennedy Amsterdam en 180 Amsterdam zijn beide 3 keer genomineerd. Voor Kong Amsterdam zijn er 2 nominaties. Euro RSCG 4D, Woedend!, ACHTUNG!, Brandbase en CCCP kregen elk 1 nominatie.
Met ‘Beckham’, ‘Mourinho’ en ‘Kaka’ (allemaal Adidas) komt 180 Amsterdam 3 keer voor op de shortlist. Wieden+Kennedy is genomineerd met ‘Fifa Street Game’ (EA), ‘Fifa Street 3′ (EA) en ‘City Attack Boat’ (Nike). Kong Amsterdam hoopt in de prijzen te vallen met ‘Blogsfam’ (Oxfam), waarmee het bureau twee keer genomineerd staat.
Euro RSCG 4D doet mee met ‘The Hunt’ (Volvo), Woedend! met ‘Made of Japan’ (Asics), ACHTUNG! met ‘Drive-in game’ (Volkswagen), Brandbase met ‘Rock the place’ (Pisang Ambon) en CCCP met ‘Hema Rube Goldberg Viral’ (Hema).
Sinds jaar en dag komt de reclamewereld er bijeen om tijdens lezingen, tentoonstellingen en vertoningen, maar met name ook tijdens uitgebreide feesten en lunches, het reclamevak in ere te houden.
Dit jaar waren er een record aantal inzendingen voor de verschillende categorieën van het festival. Meer dan 28.000 aanvragen uit 85 landen hoopten op z’n minst op een plekje op de shortlist.
De winnaars in de categorie Cyber Lions worden donderdag bekend gemaakt op het festival Cannes Lions.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
danny
als je dit leest ben je toch TROTS OP (online) NEDERLAND, ik wel!