Nederland 18 keer op shortlists Cannnes Lions

Het jaarlijkse internationale prijzencircus Cannes Lions is begonnen. In de Franse badplaats vielen achttien nominaties toe aan Nederlandse bureaus, waaronder veel digitaal werk.
Tot einde deze week worden iedere dag winnaars bekendgemaakt in een aantal categorieën van de Lions. Vooral de bureauwereld kijkt daar naar uit, want een leeuw staat voor internationale waardering van het bekroonde werk.
Een blik op de shortlist leert dat het maar een handjevol Nederlandse bedrijven is dat meedingt. Een aantal van hen is genomineerd in meerdere rubrieken:
Glass (Lion for Change)
- Nike The Lioness Crest – Wieden+Kennedy Amsterdam
- AXE #isitokforguys – 72andsunny Amsterdam
Innovation
- Applied Innovation – Adidas Futurecraft – Adidas Amsterdam
Design
- Rebrand / Refresh of an Existing Brand – Nike The Lioness Crest – Wieden+Kennedy Amsterdam
- Digital Design – KPN Evert_45 (Youtube) – N=5 Amsterdam
- Digital Installations & Events – KLM Connecting Seats – DDB & Tribal Amsterdam
- Digital Installations & Events – Nike Reactie Game of Go – Mediamonks Amsterdam
- UX, UI & Journey Design – KPN Evert_45 (Youtube) – N=5 Amsterdam
- Live Events – Nike Reactie Game of Go – Mediamonks Amsterdam
Mobile
- Activation by Location – KLM Care Tag – DDB & Tribal Amsterdam
- Networked / Connected Devices – Samsung Smartsuit – Cheil Worldwide
- Networked / Connected Devices – KPN Safe Lock – N=5 Amsterdam
- Innovative use of Technology – Samsung Smartsuit – Cheil Worldwide
- Innovative use of Technology – KPN Safe Lock – N=5 Amsterdam
Outdoor
- Interactive digital screens – Nike React Game of Go – Media Monks Amsterdam
- Interactive Experiences – Nike React Game of Go – Media Monks Amsterdam
- Immersive Experiences – Nike React Game of Go – Media Monks Amsterdam
Health & Welness
- Fundraising & Advocacy – Fonds Gehandicaptensport ‘Zwemmer’ – TBWA/NEBOKO Amsterdam
Foto: Bex Walton (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond