Deel dit artikel
-

Nederlandse bedrijven automatiseren 53 procent van hun SEA activiteiten

Uit onderzoek van brancheorganisaties DDMA en IAB Nederland blijkt dat veel grotere Nederlandse bedrijven 53 procent van hun SEA activiteiten (adverteren in zoekmachines) vandaag de dag al automatiseren.

Zoekmarketing wordt complexer en dat heeft gevolgen voor de marketeer, zo stellen de onderzoekers. Automation is zeker een deel van de oplossing. Die stelt de marketeer in staat om zich te richten op andere zaken.

Search is nog altijd de grootste categorie binnen de totale markt van alle online bestedingen. Als een markt zo groot en nog steeds groeiende is, dan is automatisering een vereiste om die groei aan te kunnen.

In samenwerking met het IAB en DDMA wordt op 12 april een Afternoon Update georganiseerd om dieper in te gaan op het onderwerp. Inmiddels is ook een white paper beschikbaar, die beschrijft welke SEA-activiteiten geautomatiseerd kunnen worden en welke mate van automatisering relevant is voor organisaties.

Dit bericht is 35 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond