Deel dit artikel
-

Nederlandse muziekdienst Sleeve Music rekent op 1 miljoen gebruikers

De Nederlandse muziekdienst Sleeve Music wil voor het einde van het jaar ruim 1 miljoen gebruikers bedienen. Dat vertelt oprichter Maarten-Jan Vermeulen tegen vakblad Entertaintment Business.

Bij Sleeve Music (Windows, iOS en binnenkort Android) worden muziek en informatie van sociale netwerken gebundeld in één overzicht. Het idee is dat gebruikers zo nieuwe muziek kunnen ontdekken en beluisteren. Op basis van het gebruikersprofiel geeft Sleeve suggesties over artiesten en genres.

De muziek komt van sociale diensten als SoundCloud en YouTube. Ook wordt samengewerkt met muziekdienst MixRadio. Er zijn 32 miljoen tracks beschikbaar. Het zakelijke model wijkt af van concurrenten. Er is geen reclame. Bedrijven kunnen binnen Sleeve een eigen kanaal inrichten.

De app is wereldwijd al meer dan honderdvijftigduizend keer gedownload, zonder heel veel marketing. De top vijf-landen zijn Amerika, Brazilië, Engeland, Mexico en Duitsland. Nederland en België zijn nu nog relatief kleine markten voor Sleeve.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond