Deel dit artikel
-

Nederlandse Webpower China groeit als kool

Het Nederlandse e-mailmarketingbedrijf Webpower, dat in 2005 is neergestreken in China, groeit in deze regio jaarlijks met vijftig procent. Dat meldt Internet Retailer. Het bedrijf heeft grote klanten binnengehaald als Alibaba, Yixun en Newegg.

Een kleine zestig procent van de Chinese omzet komt van e-retailers. Hoeveel Webpower China precies omzet, is niet bekend. Maar het bedrijf profileert ongetwijfeld van de forse groei van de Chinese e-retail. Die bereikte alleen al in de eerste drie kwartalen van dit jaar een omvang van omgerekend 212,4 miljard dollar, volgens opgaven van het ministerie van Handel in China.

Omdat een groot aantal bedrijven werkt met klanrelatiesoftware of CRM is e-mailmarketing erg populair geworden. Chinese klanten betalen Webpower ongeveer een halve dollarcent voor elke e-mail, zegt Jay Xie, general manger van Webpower China. “Voor 2009 hadden we nul klanten in de e-retailercategorie. Nu stijgt de vraag met honderd procent per jaar.”

Dertig procent van de e-mail wordt tegenwoordig geopend via mobiele apparaten. Ook worden steeds vaker sociale media ingezet.

Een van de klanten is de Chinese vestiging van het Britse Marks & Spencer. Dat bedrijf heeft veertien winkels geopend in China in de afgelopen twee jaar en heeft een webwinkel bij Tmall. Gedurende een twintig dagen durende campagne opende meer dan vijftig procent van de ontvangers de mail.

Webpower is in 1999 in Nederland begonnen en heeft vestigingen in Duitsland, Engeland, Spanje en Zweden.

Deel dit bericht

2 Reacties

Matthieu Reijers

Echt leuk om te lezen! Veel succes!

Robert

Super verhaal Jacco. Gefeliciteerd!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond