Deel dit artikel
-

Nestle Purina claimt eerste branded Cat Lens

Nestle Purina heeft in samenwerking met Snap naar eigen zeggen ’s werelds eerste branded Snapchat Cat Lens ontwikkeld om de naamsverandering van het grootste Scandinavische merk kattenvoer Pussi naar Latz onder de de aandacht te brengen.

Nestle Purina is met de rebranding naar Latz het eerste bedrijf dat Snapchat’s AR-technologie via een ‘cat lens’ actief inzet voor een campagne die in samenwerking met MediaCom is ontwikkeld.

De overweging om Snapchat in te zetten is dat Snapchat-gebruikers (doorgaans) fan zijn van de dierlenzen. Sinds afgelopen najaar is het mogelijk om een lens te gebruiken voor een huisdier, waardoor je een filter rondom het hoofd van de kat kunt monteren. Dat is eerst gebeurd met katten, omdat veel kattensoorten vergelijkbare uiterlijke kenmerken hebben. Bij honden was het moeilijker vanwege de uiteenlopende rassen, maar ook deze filters zijn sinds kort in gebruik.

Met een tijdelijke Snapcode ontgrendelt een gebruiker via de camera op zijn smartphone de speciale lens voor zijn kat. Daarnaast gebruikt Purina advertenties (Snap Ads) om de aandacht op de campagne te richten. Een van deze advertenties maakt gebruikt van ingestuurd materiaal van kattenbezitters die de ‘cat lens’ al hebben gebruikt. Ook wordt een selectie van de ingestuurde foto’s gebruikt voor de eerste commercial van Latz in verschillende Scandinavische landen. De hele campagne loopt een maand in zowel Zweden als Noorwegen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond