Deel dit artikel
-

Netflix niet helemaal dicht voor adverteerders

Strikt genomen doet Netflix niet aan reclame, maar er blijken uitzonderingen mogelijk. Samsung en Ab Inbev wisten product placements-deals te sluiten met House of Cards.

Vaktitel AdAge tekent dat uit eerste hand op bij bierbrouwer AB Inbev. De marketingafdeling van de brouwer sluit wel vaker ‘contentdeals’ met mediaproducenten. Vanuit zijn positie heeft het vroeg inzage in de verhaallijnen van nog te verschijnen series.

Per aflevering wordt bekeken welk merk van de brouwer het best bij de setting past. De creatieven van de serie verwerken dat vervolgens in de verhaallijn. Daar wordt niet voor betaald, maar medewerkers van de set kunnen wel rekenen op bijvoorbeeld een Stella Artois of een Budweiser aan het einde van de werkdag.

Hoe de deal met Samsung in elkaar zit, weet AdAge niet. Wel is duidelijk dat personages in House of Cards niet bij toeval met een Samsung-toestel bellen en chatten.

Deel dit bericht

2 Reacties

jules

Volgens mij heb ik in seizoen 3 alles behalve Android telefoons gezien: iPhone, Windows phone, Blackberry. Maar dus geen Samsung.

Jos Hörchner

Ik zag in een product placement van de app/game Monument Valley in House of Cards S03E05 waar Frank op z’n iPad dat spel. Later in de aflevering wordt duidelijk waarom, maar dat ga ik niet vertellen (spoiler alert) :¬)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond