Deel dit artikel
-

NexportChina geeft duizend tips aan Chinese bezoekers

Ook NextportChina wil een graantje meepikken van de Chinese bezoekers die in steeds grotere getale naar Nederland komen. Hiertoe is een mini-programma in WeChat gelanceerd in samenwerking met kaartenmaker Duvoor Media. “Het beeld van Chinese reizigers die in een groep achter een vlaggetje aanlopen klopt allang niet meer,” zegt Thijs van der Toom van NextportChina.

Vanwaar deze samenwerking?

“NextportChina is een Nederlandse digitaal bureau dat is gespecialiseerd in de Chinese markt. Ik kwam in contact met Duvoor Media, die citymaps maakt voor hotelgasten maar ook een Engelstalige app heeft over Amsterdam. Ze zagen duizenden downloads vanuit China en we realiseerden ons dat daar mogelijkheden lagen. Gezien de aard van de Chinese markt is het beter om reizigers die op zoek zijn naar informatie over Nederland te bedienen met Chineestalige informatie in WeChat, het dominante social-, e-commerce- en betaalplatform. Daarvoor hebben we in samenwerking met onze launching partners een mini-programma ontwikkeld, een klein appje van hooguit 2 MB waarvan de gebruiker niet eens merkt dat die wordt gedownload.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!