-

NBTC wil meer spreiding Chinese bezoekers via WeChat

KPN, WeChat en NBTC Holland Marketing hebben het ‘WeChat Go Europe’-programma gelanceerd die Chinese bezoekers moet inspireren, informeren en begeleiden tijdens hun reis door Nederland. Doel is om niet alleen Amsterdam maar ook andere highlights onder de aandacht te brengen.

Europa is steeds meer in trek bij Chinese bezoekers. Om hun reis gemakkelijker te maken, heeft KPN vorig jaar een partnership gesloten met Tencent, de eigenaar van WeChat, en SunWay. Hierodor kunnen Chinese toeristen de populaire app WeChat in Europa net zo gebruiken als ze thuis gewend zijn.

Hieruit is WeChat Go Europe voortgekomen, een mini-programma binnen WeChat met informatie over Nederland en andere Europese bestemmingen die relevant is voor Chinese toeristen. Vooralsnog zijn dat Londen, Parijs, Rome, Barcelona en Berlijn.

Voor de ontwikkeling van de content wordt door KPN opgetrokken met verschillende partijen, in Nederland is dat bijvoorbeeld het NBTC. Maar veel informatie is ook afkomstig van de partners die zijn aangesloten op het miniprogramma. Denk bijvoorbeeld aan toeristische attracties, restaurants, vervoersmogelijkheden en bepaalde winkelketens.

Volgens NBTC bezochten in 2017 365.000 Chinezen Nederland, een toename van 23 procent. De samenwerking met KPN en WeChat sluit aan op de HollandCity-strategie waarin de focus ligt op spreiding van internationale bezoekers ‘in ruimte en tijd’.

WeChat Go Europe is ontwikkeld in het China Lab, het samenwerkingsverband van NBTC en Nederlandse reispartners. Doel hiervan is om beter in te kunnen spelen op de snelle digitale ontwikkelingen in de Chinese markt en dit ook als testomgeving voor relevante toepassingen elders in de wereld te gebruiken.

Dit promofilmpje geeft een indruk van wat de Chinese reiziger met WeChat Go Europe kan:

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond