Nextail en Publitas lanceren dynamische reclamefolder

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, claimt samen met Publitas een volgende stap in de ontwikkeling van de ‘real time’ reclamefolder. Volledig dynamisch gegenereerde content in online reclamefolders wordt hiermee toegankelijk voor retailers.

Met de dynamische folder kunnen retailers onder meer dynamic pricing toepassen en direct inspelen op de actuele voorraden van het online productassortiment. Mochten artikelen niet voorradig zijn, dan kunnen alternatieve opties worden geboden. Wanneer bijvoorbeeld de Philips Senseo in het zwart tijdelijk niet op voorraad is, kan Blokker haar klanten hetzelfde product in andere kleuren aanbieden in de folder.

Met de dynamische folder kan er snel worden ingespeeld op het mooie weer met barbecues of zwembaden op extra pagina’s binnen de folder, zegt Nextail. Ook speciale, thematische uitgaven behoren tot de mogelijkheden.

Nextail benadrukt dat de fysieke gedrukte folder voorlopig van groot belang blijft. De dynamische folder is nu vooral een communicatiemiddel om de online klant optimaal te bedienen en een aanvulling op de fysieke folder.

Partner Publitas is al langer gespecialiseerd in online folders. Het levert software waarmee retailers traditioneel hun offline folders makkelijk online kunnen zetten. Het bedrijf heeft Williams-Sonoma, Crate&Barrell en Home Depot als klant.

De technologie is door Nextail getest op de website van online winkelformule Cook&Co en gaat vandaag officieel live in de webshop van Blokker.nl. Dit najaar wordt de dynamische folder ook uitgerold bij de winkelformules Xenos, Intertoys (Intertoys, Bart Smit en Toys XL) en het inmiddels verkochte Leen Bakker.

2 Reacties

Beste redactie, toch even een rechtzetting. U spreekt over primeur. Wij hebben deze technologie al enige tijd geïmplementeerd bij tal van retailers, we gaan zelfs nog een stap verder. We voorspellen wat de consument gaat kopen en passen daarop de content aan in de folder.

http://www.bloovi.be/nieuws/detail/3-redenen-waarom-steeds-meer-belgische-bedrijven-inzetten-op-een-realtime-reclamefolder

Ik vind het prima als andere bedrijven ons copieren. Maar juist is juist. Wij waren het eerst met de implementatie van dynamische content en dynamische folder. En gaan nu nog een stap verder met de integratie van Predictive.

Innovatieve groeten,

Mark Lens
Growth Master & Growth hacker @ NetMedia-Europe

‘Beste redactie, toch even een rechtzetting. U spreekt over primeur’

Het woord ‘primeur’ hebben wij zeker niet gebruikt. De beide partijen ook niet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug