Deel dit artikel
-

Nielsen//NetRatings neemt maker LemonAd over

VNU-onderdeel Nielsen//NetRatings heeft met de overname van Netcrawling de positie op de markt voor online onderzoek versterkt. Netcrawling is fabrikant van LemonAd, een methode om online reclamebestedingen te meten. Een overnamesom is niet bekendgemaakt.

NetCrawling ( LemonAd ) is actief in elf Europese landen, waaronder de Scandinavische landen, Duitsland, Frankrijk, Italië, Engeland en Nederland. In Nederland heeft het bedrijf onderdak gevonden bij Telmar/Het Media Instituut.

Het belangrijste product van NetCrawling is LemonAd, een programma om online reclamebestedingen op in totaal 3600 sites te inventariseren. Op basis daarvan geeft LemonAd maandelijks een &#39 uit over de bestedingen aan online reclame in de diverse Europese landen. Na de overname zal het bedrijf de naam wijzigen in Nielsen//NetRatings LemonAd.

Nielsen//NetRatings richt zich met name op demografisch internetonderzoek en onderzoek naar bezoekersaantallen, met LemonAd krijgt het ook een onderzoeksinstrument voor online reclamebestedingen in huis. William Pulver, CEO van NetRatings zegt dat de overname van NetCrawling past binnen het streven van zijn bedrijf om "de grootste partij voor media en marktonderzoek op internet te zijn".

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond